• Kristdemokraterna nominerar

Några av Kristdemokraternas kandidater i valet till Värnamo Kommunfullmäktige. (Foto: Studiofotograferna)

Kristdemokraterna får tre ordförande- och fyra vice ordförandeposter om Kommunfullmäktige följer Alliansens förslag, som vi har skrivit om tidigare. Nu har partiavdelningens styrelse beslutat vilka de nominerar:

Ordförande: Camilla Rinaldo Miller (Kommunfullmäktige), Arnold Carlzon (Medborgarnämnden) och Gunnar Crona (Värnamo Energi) Vice ordförande: Xhilda Bushati (Kulturnämnden), Ibrahim Candemir (Samhällsbyggnadsnämnden), Håkan Johansson (Tekniska utskottet) och Lennart Swerlander (Ko...
  • Camilla första kvinnliga borgmästaren

Camilla Rinaldo Miller, Kristdemokraterna Värnamo. (Foto: Studiofotograferna)

Camilla Rinaldo Miller (KD) kan bli den första kvinnliga kommunfullmäktigeordföranden i Värnamo kommuns historia. I dag har Alliansen presenterat sin överenskommelse om att styra Värnamo kommun med knapp minoritet under nästa mandatperiod och hur man vill fördela presidieposterna.

• Garden Party med Ebba Busch Thor

Ebba Busch Thor, Pia Skogsberg och Camilla Rinaldo Miller. (Foto: Håkan Johansson)

– Min drivkraft i politiken är att alltid sätta människan framför systemet, sade Ebba Busch Thor när hon besökte Värnamo kommun tidigare i dag.

Plötsligt dök hon upp på ett Garden Party för kvinnor hemma hos Camilla Rinaldo Miller (KD) i Bredaryd. P4 Nästa-vinnarna Spring City hade redan dragit igång underhållningen. Det blev en fest med mycket girl power.

• Kristdemokraternas valvagn är här

Kristdemokraternas valvagn 2018. (Foto: Håkan Johansson)

Nu står Kristdemokraternas valvagn på plats. I år har partiet valt att inte använda valstuga som tidigare år, utan en husvagn. Vi tycker själva att den snyggast stripad i hela värnamovalet. Du är varmt välkommen att besöka oss:

Vardagar: 16-18 Lördagar: 10-14 Valdagen den 9 september: 9-16 Alla dagar 24/7: Webbvalstugan

(mer …)

• Hela Alliansen – ett tält!

Några av kristdemokraterna i Allianstältet: Xhilda Bushati, Håkan Johansson, Ibrahim Candemir och Stig Claesson. (Foto: Gottlieb Granberg)

Under Värnamodagarna drev allianspartierna KD, C, M och L valkampanj tillsammans i Allianstältet. Budskapet man ville dela med sig av till väljarna var att visa på vilken oerhörd utveckling Värnamo kommun har haft under Alliansens ledning. Allianspartierna vill fortsätta att leda kommunen tillsammans för att den ska fortsätta växa. Läs gärna foldern: [Tillsammans för en växande Värnamo kommun]

• 2 x Adaktusson

Lars Adaktusson, 3:a på Jönköpings läns riksdagsvalsedel.

Kristdemokraternas 2 vice ordförande, europaparlamentarikern Lars Adaktusson har besökt Värnamo två gånger denna vecka. Lars, som är tredjenamn på riksdagsvalsedeln för Jönköpings län, passade på att fika med väljare i söndags och i dag besökte han Stig Claessons (KD) företag Doxa plast och fick lära sig om integration på riktigt.

• Partisekreteraren peppade

Kristdemokraternas partisekreterare Acko Ankarberg Johansson peppar de lokala kandidaterna och valarbetarna i Värnamo. (Foto: Håkan Johansson)

Att möta väljarna var temat för Kristdemokraternas tredje och avslutande workshop för kandidater och andra valarbetare i Värnamo. Partisekreteraren Acko Ankarberg Johansson inspirerade och peppade med många praktiska exempel och övningar. Tidigare på dagen hann hon även med en företagarlunch på Gummifabriken och en patientfika i Apladalen.

• Nu startar valrörelsen

Andreas Carlson, Kristdemokraternas gruppledare i Riksdagen. (Foto: Håkan Johansson)

– Kristdemokraterna prioriterar välfärden, sade riksdagsledamoten Andreas Carlson (KD) när han invigde Kristdemokraternas valrörelse i Värnamo. Du ska kunna lita på Sverige!

Se vårt fotoreportage om Kristdemokraternas familjedag med valupptakt…

• Du ska kunna lita på Värnamo

Kristdemokraternas valfolder i Värnamo. (Foto: Håkan Johansson)

Nu har foldrarna med vårt valmanifest Du ska kunna lita på Värnamo! kommit från tryckeriet. De kommer att delas ut till alla hushåll i kommunen, tillsammans med en uppsättning av våra valsedlar, innan den 22 augusti då förtidsröstningen börjar. Här kan du läsa vår valfolder: [Välj Kristdemokraterna den 9 september!]

• Välfärdslöftet för Värnamo kommun

Välfärdslöftet för Värnamo kommun - Kristdemokraternas valprogram 2018. (Foto: Håkan Johansson)

När Kristdemokraterna Värnamo presenterade sitt valprogram 2018 – Välfärdslöftet för Värnamo kommun, var Åbroparken en passande illustration till att partiet gör skillnad. Cykelstrategi, plastbanta Värnamo och fortsatt varmt näringslivsklimat är exempel på frågor som ryms i programmet.