Amanda Agestav, Västerås val som distriktsordförande för Kristdemokraterna Västmanland!

Västerås lokalavdelning beslöt vid sitt senaste styrelsemöte den 19 februari enhälligt att nominera Amanda Agestav som ny distriktsordförande för Kristdemokraterna i Västmanland! Amanda är en toppolitiker i Västmanland, vice borgmästare i Sveriges sjätte största stad. Amanda är en mycket kunnig politiker och fd riksdagsman med stort kontaktnät och fötterna stadigt fast i den Kristdemokratiska ideologiska fåran.

Ordförande för distriktet bör innehas av en framträdande och mycket kunnig politiker i distriktet som kan bygga nätverk mellan Riks, region o lokalfrågorna och kunna driva kristdemokratin framåt samt vara ett stöd för landstinget o för lokalavdelningarna. Vi har ingen riksdagsman i nuläget, vilket vi behöver, där är också Amanda ett starkt kort med sina erfarenheter. Vi i Västerås stöder därför Amandas kandidatur helhjärtat och ser fram emot att hon blir distriktets val nästa lördag i Köping. Amanda är rätt kvinna att axla ansvaret som ordförande för distrikt Västmanland.

Valberedningen för distriktet har nominerat Monna Ridderström som vice ordförande, vilket vi helhjärtat ställer oss bakom. Monna var vår riksdagskandidat från länet och har en bra bredd o kontaktnät, vilket blir en bra mix i ledningen för distrikt Västmanland.

Amanda