Inbjudan till Kristdemokraternas kandidatutbildning i Västmanland

Valet 2018 närmar sig med stormsteg. Vi tror att trots ett tufft opinionsläge just nu så har Kristdemokraterna förutsättningar att göra ett riktigt bra valresultat. Det finns en efterfrågan av de värden som partiet står för. Ett bra valresultat kommer inte av sig självt. Det krävs engagemang och arbete.
Du är en viktig person i partiet som behövs i arbetet för att lyckas. Vi vill därför inbjuda dig som har planer att kandidera på någon av listorna inför valet 2018 till en kandidatutbildning.
Utbildningen sträcker sig över ett halvår och kommer innehålla en hel del pratiska moment för att lära sig det politiska hantverket. Utbildningen kommer också innehålla fördjupning i olika politikområden främst de som partiet valt att fokusera på inför valet men även andra. Några moment innehåller fördjupning i retorik och i sociala medier. Utbildningen avslutas med en gemensam resa till riksdagshuset en lördag i maj.
Första träffen är den 5 december i Landstingshuset, ing 4 gamla lasarettsbyggnaden. Vi startar 18.15 med julfika med julgröt och en presentation av vad Kristdemokraterna gör i Landstinget. Till julfikat är alla som är intresserade av kristdemokraterna inbjudna. Här får du träffa vårt oppositionsråd Malin Gabrielsson. Klockan 19,30 fortsätter vi med en introduktion av kandidatutbildningen, där du får mer information om upplägget och den tänkta planeringen. Kvällen avslutas kl 20.30
Egenavgiften för kandidatutbildningen är ca 250 kr, då ingår kursdokumentation, riksdagsbesök och lunch, fika vid alla träffar. Du anmäler dig till joakim.widell@kristdemokraterna.se, alt på tel. 021-39 31 22

Varmt välkommen med din anmälan!

Amanda Agestav Joakim Widell Malin Gabrielsson

Redan nu har vi några viktiga datum
7/12 Ekonomiutbildning. Vad blir de ekonomiska konsekvenserna av en stor region?
I Landstingshuset kl. 18 anmäl till malin.gabrielsson@kristdemokraterna.se
11/12 Julfest med Kristdemokraterna i Västerås. Kl 16-18.30. Julbord och trevlig gemenskap.
Egenavgift 100kr. anmäl till joakim.widell@kristdemokraterna.se
21/1-17 Regional utbildning i Stockholm som partiets riksorganisation ordnar
28/1-17 Regional utbildning i Örebro som partiets riksorganisation ordnar
Dessa två lördagar är det liknande innehåll i. Vi ser gärna att du som deltagare i kandidatutbildningen deltar vid något av de tillfällena.

Vi återkommer med vårens datum för kandidatutbildningen.