Medlemsbrev från Samuel

Den 9 september är det valdagen för att sätta riktningen för vårt land, region och vår stad Västerås för kommande 4 år. Det är inte en händelse bland andra händelser och inte heller ett val bland alla andra val. Detta år är lite av ett ”ödesval”. Vi Kristdemokrater var det parti som förpassade Decemberöverenskommelsen till dess rätta plats, papperskorgen. Vi har efter det ensamma drivit att vi skulle gå fram med gemensam budget nationellt, men det var vi tyvärr ensamma om. Lokalt har vi bland annat satt stopp för byggnationen vid Fryxellska skolan, vi har satt ned foten och fått ett nej till separata badtider på baden i Västerås. Till det har vi i Västerås drivit igenom i ett 130 punkts program i ”samarbetet i för Västerås” där våra kärnfrågor haft stort utrymme och genomslag. Varje dag är vi med och tar ansvar, hittar lösningar och driver igenom våra frågor och sätter ned foten för andra frågor som inte är bra för vårt gemensamma samhälle.

I valet talar vi om ett Tryggare Sverige och det är tryggheten för att pensionärer ska få bättre villkor, det är tryggare vård med ett förstatligande av sjukhusvården, det är tryggare gator och torg med mera poliser och resurser till dem. En Tryggare skola och barnomsorg där valfriheten och familjens rätt att bestämma och styra över sitt ”vardagspussel” är centralt.

Nu är det som Kristdemokrat dags att göra en insats, om det är att du i ditt bostadsområde delar ut flygblad, kommer med och vi tillsammans står en lunch och delar flygblad på stan eller om du införskaffar en KD tröja eller jacka och har på dig för att synliggöra KD. Du kan göra en liten insats och den insatsen kan vara den som är avgörande för oss. Tveka inte att på din nivå utifrån dina förutsättningar engagera dig under valet, sänd e-post till Joakim Widell [joakim.widell@kristdemokraterna.se] ellerCarl Olehäll [carl.olehall@kristdemokraterna.se] och tala om att just du vill göra skillnad med att göra en insats under valet.

Det är tillsammans vi når hela vägen fram och säkrar vår givna plats i kommun, region och i riksdagen!

Samuel Stengård

Ordförande KD Västerås

Medlemsavgiften

Vi ber er alla kolla upp om ni betalat in medlemsavgiften för 2018! Tyvärr är det ett stort antal som ligger efter med den. Medlemsavgiften är mycket behövlig för oss under valåret och vi behöver därför trycka på vikten av att ni betalar så vi kan grundlägga vår valframgång. Vi hoppas naturligtvis att du önskar kvarstå som medlem hos oss. Tillsammans gör vi skillnad.

Avgiften är för i år 150:-/person och 250:-/familj och den sätter in på vårt bankgironummer BG 238-5490. KDU medlemmar betalar endast 60:-.

Du kan även SWISHA medlemsavgiften på SWISH nummer: 123 576 66 39. Vid betalning (både SWISH och BG) uppger du de/det namn som avgiften gäller.

Att reflektera över, medlemsavgiften motsvarar en dagens lunch med en tidning till att läsa, och det för 1 dag, 150:- är avgiften för ett helt år!

Ge en gåva till valfonden

Gåvor till kommande valarbete sättes in på samma BG konto eller SWISH, märk dem då “valfonden”.