Medlemsmöte! Trygghet och inkludering i Västerås

Torsdagen den 17 november kl. 19:00
Plats: Kansliet, Västgötegatan 2 Västerås

På Programmet:
P O Rask, Säkerhetskoordinator i Västerås stad, kommer och delger sina erfarenheter om säkerhetsarbetet i Västerås och vad som förändrats och vad som bör uppmärksammas mer.
p-o-rask
P O Rask har arbetat med Västerås stads säkerhetsfrågor sedan 2005 och har mycket erfarenhet och rutiner kring detta.

Maria Lindelöf, Projektledare för Propellern på Jobbpunkt Mimer, kommer och presenterar inkluderingsarbetet ned nyanlända. Syftet är att hjälpa relativt nyanlända personer att snabbare komma in i arbete eller studier. Propellern är ett led i företaget Mimers sociala hållbarhetsarbete för att utveckla stadsdelar och förbättra levnadsvillkoren för såväl hyresgäster som övriga västeråsare.
lindelof

Alla medlemmar och intresserade hälsas Varmt Välkomna till en intressant kväll!
Enklare fika serveras!

Påminner också om att på måndag den 21 november kl. 18:30 är det KPA möte för förtroendevalda i Stadshuset, KS-salen om nya Block 7 på Kraftvärmeverket. VD Niklas Gunnar kommer och presenterar den planerade investeringen. Medlemmar är också välkomna. Anmäl deltagande till detta möte genom vår politiske sekreterare Joakim Widell på joakim.widell@vasteras.se alt. 021-393122