Ordförandebrev från distriktsordförande Amanda Agestav

Partikamrater och vänner
Jag vill börja med att hälsa dig som ny medlem välkommen till KD. Jag hoppas att du ska trivas hos oss och att du ska få möjlighet att få utlopp för ditt engagemang. Från årsskiftet är det över 4000 personer som aktivt valt att bli medlemmar i KD runt om i hela landet. Totalt sett är vi över 25 000 medlemmar i partiet nu.

I slutet av mars samlades närmare 1300 Kristdemokrater i Örebro till de årliga Kommun och regionpolitiska dagarna. Vi fick lyssna till ett fantastiskt tal av vår partiledare Ebba Busch Thor. Här kan du lyssna eller läsa hela hennes tal https://kristdemokraterna.se/ebba-busch-thors-tal-kommun-och-regiondagar-orebro-2019/

Ideologi handlar om de grundtankar och de grundvärderingar som ett parti bygger sin praktiska politik på. Den Kristdemokratiska ideologin är vår kompass när vi formar den praktiska politiken i kommuner, regioner och i riksdagen. Nu har du möjlighet att få lära dig mer om den Kristdemokratiska ideologin. Varmt välkommen till Köping den 27 april kl 10.00 – 15.00. Fika serveras från kl. 9.30. Platsen är Scheele salen. En separat inbjudan kommer om detta. Du anmäler dig till joakim.widell@kristdemokraterna.se

Familjen först! EU valupptakt i Västerås.
Vi har den stora äran att bjuda in till EU valupptakt i Västerås på 1 maj! Vi får besök av vår partiledare Ebba Busch Thor, våra två toppkandidater Sara Skyttedal och David Lega plus en stor del av vår riksdagsgrupp. Vi samlas vid Aseatorget/Melkertorget klockan 10.30. Kl. 11.00 går vi i parad upp till Sigmatorget där Ebba och toppkandidaterna kommer tala från scenen vid 11.30. Det blir också musikunderhållning. Vi behöver ett antal funktionärer till detta event Vill du vara med och hjälpa till så anmäl dig till joakim.widell@kristdemokraterna.se
Efter tal och underhållning på scenen är du välkommen att mingla och lyssna på en utfrågning av våra toppkandidater och Ebba Busch Thor inne på O ‘Learys. Till denna eftersits behöver du anmäla dig och priset för denna är 100kr. Barn under 15 kostnadsfritt. Då ingår kaffe och smörgås. Du anmäler dig till Joakim även för detta.
Kristdemokraternas tema i Europaparlamentsvalet är ”Make EU lagom again”. Det handlar om att EU ska syssla med rätt saker. Vi säger nej till att EU ska hantera välfärden och skatter. EU ska fokusera på den inre marknaden, miljöfrågor, utrikespolitik och migration.
För dig som vill hjälpa till i EU valrörelsen så har vi en träff på vårt partikansli den 2 maj kl. 18.30-20.00. Då går vi igenom viktiga EU-frågor och hur kampanjupplägget ser ut. Varmt välkommen!

Den 8 maj öppnar valstugan i Västerås. Då startar också förtidsröstningen i valet.

Den 14 maj får vi besök av Soheila Fors som är kandidat i valet. Hon kommer att prata om hedersförtryck och hur vi kan bekämpa det i vårt land. Det blir ett möte på kvällen kl. 18. Det kommer en separat inbjudan till det.

Det händer mycket just nu och jag hoppas att du fortsatt vill vara med och göra Sverige och Västmanland till en lite bättre plats att bo, leva och verka i.

Jag vill också passa på att önska er alla en riktigt Glad Påsk!
Amanda Agestav
Partidistriktsordförande

Jag hoppas att ni alla får en skön helg.