Nej till GENUSPOLIS på förskolan

Att aktivt jobba med jämställdhetsfrämjande åtgärder är angeläget. Även i skolan och förskolan. Men det innebär inte att den radikalfeminism och det genusflum som den rödgröna regeringen står för är rimlig eller önskvärd.

I det förslag till ny läroplan som den rödgröna regeringen har tagit fram finns nya skrivningar om att all personal på förskolan ska ha i uppdrag att ”utmana” barnen att inte göra ”könsstereotypa val”. Barn så unga som 5 år ska få lära sig att ”kritiskt granska könsmönster och hur de kan begränsa människors livsval och livsvillkor”.

Istället för ett jämställdhetsarbete som ger barnen lika möjligheter vill alltså regeringen att landets förskolor ska styra barnens lek och beteende efter om de är tjejer eller killar. Det förvandlar förskolepedagoger till politisk korrekta övervakare.

Kristdemokraterna tycker det här är en dålig idé. Låt barn vara barn, och säg nej till regeringens försök att politisera den fria leken.

Detta ämne togs också upp i Ebba Busch Thors sommartal på Hönö. Läs hela talet här:  Ebbas Sommartal

Välkommen på Årsmöte – Marieborgskyrkan den 15/2 kl. 14:00

Ebba Busch Thors förtroende ökar

STÄRK FAMILJENS ROLL

Elevhälsogaranti i Västerviks kommun !

Västervik behöver ett nytt sjukhus !

6.7% i senaste SKOP-mätningen

SKÄRP STRAFFEN FÖR VÅLDS- OCH SEXUALBROTTSLINGAR

KD vill införa Äldreboendegaranti !

Checka vår Facebook-sida

Rutinerad Duo vill skapa jämlik vård