• KD bjuder in till kväll om mammor och utmattning

KD bjuder in till kväll om mammor och utmattning – mamma till Ebba Busch Thor berättar om sina erfarenheter

Det känns verkligen roligt att kunna berätta att Helena Busch-Christensen är en av mammorna som kommer dela med sig av sina erfarenheter. Vi hoppas så klart att många kommer, säger Malin Gabrielsson (KD).

Långtidssjukskrivningar på grund av stress har ökat stort. Kvinnor som arbetar inom kontaktyrken i offentlig sektor och som har flera barn är särskilt drabbade.

Vårt vikt...
  • Föräldrar vet bäst om sin föräldraledighet

Riksdagen har nyligen beslutat om en utökad kvotering av föräldraförsäkringen. Ytterligare en månad kommer att vara knuten till vardera föräldern, vilket minskar den möjlighet som i dag finns för föräldrarna att överlåta dagar mellan sig. Återigen bekräftas att så fort Sverige har en regering utan kristdemokrater så kommer förslag om att begränsa familjernas frihet som ett brev på posten. Det är beklagligt att det parti som nyligen bytt namn till Liberalerna stöder denna inskränknin...

• Valmanifest – Du ska kunna lita på Sverige

Idag presenterades Kristdemokraternas valkampanj av vår partiledare Ebba Busch Thor vid en presskonferens i Riksdagshuset i Stockholm. Läs valmanifestet i sin helhet här.

Årets val handlar om vilka värderingar vi vill ska prägla vårt land. Kristdemokraterna sätter människovärdet främst och vill prioritera det som är nödvändigt för att bygga ett samhälle som håller ihop. Vården, äldrefrågorna och tryggheten är de viktigaste frågorna i valet 2018.

Idag sviker välfärden de ...