Extra medlemsmöte!

Med anledning av de senaste dygnens dramatiska händelser kommer vi ha ett extra medlemsmöte i partilokalen Amiralitetsgatan 3

Tisdagen den 27/2 klockan 18:00

Välkomna

//Styrelsen

Pressmeddelande

Den partifunktionär som under gårdagen fråntogs alla sina förtroendeuppdrag har nu även polisanmälts av KD Karlskrona för förskingring.

Vi hänvisar all vidare mediakontakt i detta ärende till vår ordförande Bengt Jönsson 0709751415

Kristdemokraterna i Karlskrona meddelar

Med anledning av att anklagelser om grov brottslighet riktats mot en av partifunktionärerna i Kristdemokraterna i Karlskrona , har styrelsen i kväll beslutat att med omedelbar verkan frånta denne samtliga förtroendeuppdrag, såväl inom partiet som i kommunen. Funktionären kommer dessutom begäras utesluten ur Kristdemokraterna.

Karlskrona 2018-02-21

Styrelsen Kristdemokraterna Karlskrona.

Adam Davidsson kommer på besök.

Den 25/9 kl 18.00 kommer Adam Davidsson till oss.

Han sitter i KDUs styrelse som miljö- och landsbygdspolitik talesperson. Han kommer från början från Karlskrona men är nu utvandrad till Skåne. Adam är förmodligen en av de politiker i Sverige idag som har bäst koll på den kristdemokratiska ideologin. Hans föreläsningar har inspirerat många kristdemokrater att lära sig mer om de principer som styr vår politik. Ta chansen du också! Välkomna till vår lokal den 25/9 kl 18.00.

Ta med en vän, ta med en medlem eller varför inte en som vill bli medlem. Rekrytera en ny medlem.

VÄLKOMNA!!!

Föreläsning hos KD

Måndagen den 3/4 kl 1800 så kommer Ann-Charlotte Gutsjö till partilokalen och föreläser kring ämnet Spännande ögonblick i försvaret 1975-2015.

Ann-Charlotte är doktorand i slaviska språk vid Göteborgs universitet, men har även ett intressant förflutet hos bland annat Försvarets materielverk.

Varmt välkomna!

Bengt Jönsson