• 2015-01-29 Dagens nyhet

Det är förstås att vår partiordförande Göran Hägglund avgår. Visst kan det kännas som en chock. Vi skulle ju arbeta målmedvetet i opposition med ambitionen att vinna nästa val och bli regeringsparti igen.
    Men det kan vara just det som Göran Hägglund känt blir för mycket. För om han stannar kvar på posten så lovar han att hänga med många år till. Och han har redan hållit på elva år.

Det är inte ett parti i kris han lämnar trots motgången i valet. Och det är mycket han fått gjort. Omdömena om hans insatser är övervägande positiva. Att Alliansen kom till och har hållit ihop är till stor del hans förtjänst. Samtidigt har det varit tungt att ha ansvar för de sociala frågorna som verkligen inte är lätta att hantera.
    Fortfarande behövs familjens röst i samhället. Vem som nu skall ta vid vet vi ju inte än. Det blir en spännande tid framöver. Men vi skall fortfarande arbeta för ett mänskligare Sverige. Och här på lokalplanet skall vi verka för människornas Ydre!

Bengt Malm, ordf.
    29 januari 2015