• Glöggkampanj 2013: Gåvoavdraget

Vi vill hjälpa dig som hjälper andra! Gör avdrag för dina gåvor

GloggkampanjSamhället är större än staten och ideella organisationer och frivilligarbetare är med och gör världen till en bättre plats. Nu vill vi uppmärksamma alla svenskar som är med och stöttar dessa organisationer ekonomiskt på att de kan få en skattereduktion för sina gåvor.

Vi vill ha ett Sverige, där människor bryr sig om varandra och där frivilliga insatser uppmuntras. Därför vill vi förbättra förutsättningarna för ideella organisationer. Föreningar och frivilligarbetare hjälper hemlösa med mat och tak över huvudet. De lyssnar till barn som har det tufft hemma. De skyddar utsatta kvinnor. De borrar brunnar i Afrika. De gör världen till en bättre plats. Många svenskar delar vår uppfattning, över 625 000 unika givare donerade nästan en miljard kronor under 2012.

Tack vare Kristdemokraterna är det sedan två år tillbaka möjligt för privatpersoner som ger gåvor till ideella organisationer att få en skattereduktion på mellan 500 och 1 500 kronor per år. Nu vill vi utvidga avdragsrätten, för att ytterligare hjälpa dig som vill hjälpa andra.

Vem får göra avdrag
    Här hittar du godkända gåvomottagare
    Beställ julkort
    Glöggkampanj