Välkommen Till Kristdemokraterna Motala!

Vi vill att EU ska fokusera på frågor som kräver gemensamma lösningar, och hålla sig borta från sådan som bättre sköts på nationell nivå. EU ska vara lagom helt enkelt.

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Imorgon firas Norges nationaldag! Jag har fått äran att tillsammans med @FerdOwner hålla tal på Skansen kl 16. Innan dess blir det traditionsenligt 17mai-tog. @NorgeiSverige #17mai #skansen https://t.co/CSiCT06Wvk

”Kristdemokraterna står bakom Moderaternas misstroendevotum och det initiativ de har tagit idag. Vårt förtroende för Annika Strandhäll är förbrukat” @BuschEbba under statsministerns frågestund idag

Ny kärnkraft centralt i ny energiöverenskommelse: ”Ska vi klara klimatmålen behöver vi mer el. Vi ser gärna mer sol- och vindkraft, men Sverige är beroende av en stabil elförsörjning, och då kommer kärnkraften att vara central.” Det sade… https://t.co/TxTgy0HBo6

KD vill göra EU lagom igen: MVT Debattartikel EU bör söka sig tillbaka till sitt ursprungliga syfte, att skapa fred och välstånd med en gemensam värdegrund, skriver Erik Forslund (KD). Kristdemokraterna vill röra sig tillbaka till EU:s grundläggande… https://t.co/zWikxzM001

Valmanifest för ett lagom EU: Kristdemokraterna vill värna EU:s grundläggande syfte: fred genom ekonomiskt samarbete. Det var kristdemokrater som lade grunden för Europasamarbetet i en tid då kontinenten var i spillror efter två världskrig. Vi har en… https://t.co/erb2DzjUii

Ladda mer...

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: The user must be an administrator, editor, or moderator of the page in order to impersonate it. If the page business requires Two Factor Authentication, the user also needs to enable Two Factor Authentication.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 492
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: