• Rösta i kyrkovalet

1. Vilken är er nomineringsgrupps viktigaste fråga?

En levande kyrka nära människor. En kyrka som erbjuder gemenskap, värme och ett andligt hem. Församlingslivets gemenskap är därför något som vi prioriterar mycket högt. Kyrkan ska förknippas med delaktighet och sammanhang, frihet och förnyelse, andlighet och djup, glädje och fest. Samtidigt ska kyrkan vara ett stöd för enskilda människor och familjer i livets alla faser. .

2. Varför ska man rösta på just er nomineringsgrupp?

Vi vill göra skillnad! Vi vill att kyrkan ska vara en levande kyrka som är tydlig i sitt sätt att föra fram det kristna budskapet, där Jesus Kristus är ett tydligt centrum. Vi vill också på sikt införa ett helt annat valsystem, där man inte röstar på partier och grupper, utan har ett renodlat personval.

3. Hur kan Svenska kyrkan bli mer angelägen för människor?

Genom att vara en relevant och naturlig kyrka för den moderna människan. Mångfald och delaktighet ska vara nyckelord, så att alla som vill ryms i församlingen, känner sig sedda och hittar sin plats. Kyrkan ska också vara en förebild i att värna Guds skapelse så att vår gemensamma jord bevaras till kommande generationer.