• Sommarhälsning från KD

Sommarhälsning och aktivitetstips

Vad kan man göra för att locka fram värmen under denna kalla vår? Kanske kan ett sommarbrev hjälpa. Vinterns alla aktiviteter och sammanträden tar nu paus för de flesta utom för socialnämndens AU där Mayvor Ekberg sitter och som träffas även under sommaren. Men några aktiviteter som gäller alla är ändå inplanerade.

Söndagen den 26/7 då det blir utfärd för hela familjen till Jävre på Jävredagen vid Skags fyr med friluftsgudstjänst, café vid bryggan, fiskhalstring m.m. MD:s restaurang vid Turistinformationen med 60-talsutställningen serverar lunch. Man kan också ha med sig matsäck. Vi samlas vid EFS-kyrkan kl. 10.00 för gemensam avfärd. Vi fyller våra bilar och kan du köra eller har plats kan du meddela det till mig, tel. 0911-27 40 20 eller 0730-48 53 86 så samordnar jag. Vi tar med runda bordet med KD-duken, lotter, karameller, ballonger till barnen och ordnar en liten tävling. Medtag gärna vinst!

Måndagen den 17/8 blir det utfärd till Fiskecampen i Jävre med guidad visning kl. 11.00. Avfärd från EFS-kyrkan, Malmgatan 3 kl. 10.00. Att fiska lax kostar 65:-/kg och lunchen kostar 135:-. Anmälan till Ingrid Isaksson tel. 070-6050863 senast måndag 10/8.

Nästa aktivitet blir lördagen den 22/8 i Badhusparken. Då är det förutom Loppis – Föreningarnas dag kl. 10.00 – 14.00. Vi har fått talartid från scenen kl. 11.00 då även årets Vitsippspris delas ut för att uppmuntra någon för en insats eller gärning som gör skillnad, gärna något som har med barn att göra eftersom KD särskilt värnar barn och unga samt familjen. Vi delar ut flyers, ballonger, karameller och kanske anordnar någon liten tävling samt informerar och inbjuder fler till att bli medlemmar. Hoppas att så många som möjligt kommer!

Helén Lindbäck, gruppledare