• Vår Vision

Skellefteå

Kristdemokraterna – med hjärta för Skellefteå

Skellefteå kommun är stor och vidsträckt med många orter. Det händer mycket inom vår centralort. Northvolt etablering innebär stor inflyttning med allt vad det innebär av byggnation av bostäder, infrastruktur och ökning av annan kärnverksamhet. Sara Kulturhus är färdigt att ta del av med dess verksamhet. Men vi ser även till alla orter och ytterområdens intressen och vill att hela kommunen ska leva, inte bara centralorten. Vi vill att hela Skellefteå kommun med alla orter ska hållas ihop.

Alla kan inte bo inom centralorten. Alla – barnfamiljer, unga och äldre som vill flytta ut till våra ytterområden, eller dem som vill bo kvar i sin by ska också ha möjlighet till det. För det behöver levnadsvillkoren i våra ytterområden förenklas. Det vill vi Kristdemokrater verka för genom att stå för en fungerande kärnverksamhet i hela kommunen.

Varför ska man rösta på KD?

• För att möjliggöra att hela Skellefteå Kommun ska fungera, inte bara centralorten.
    • För att vi har en genuin omtanke för den enskilde invånarens värde och trygghet oavsett ålder eller var på orten man bor.

Vårat Skellefteå är lockande att bo i oavsett var i livet man befinner sig. Det innefattar alltifrån barnomsorg, skola, utbildning, företagande till vård och äldreomsorg. Vi slösar inte med våra resurser i onödan utan lägger dem där de skall vara – våra kärnverksamheter.

Sist men inte minst: Vill du känna trygghet där du bor – rösta på Kristdemokraterna.