• Dina politiker

Kommunfullmäktige
    Ordinarie: Thomas Axelsson, Maritha Bengtsson (1:e vice ordförande), Jenny Larsen (gruppledare),  Nicklas Nordqvist, Camilla Ohlsson, Ers: Per Pettersson

Kommunstyrelsen:
    Ordinarie: Thomas Axelsson, Ersättare: Jenny Larsen

Socialnämnden
    Ordinarie: Emma Ewaldsson, Ers: Nicklas Nordqvist

Barn- och Utbildningsnämnden
    Ordinarie: Jenny Larsen (Ordförande), Camilla Ohlsson, Ers: Jan-Eric Victor, Agnetha Ljunggren

Teknisk nämnd
    Ordinarie: Maritha Bengtsson

Kultur- och Fritidsnämnden
    Ersättare: Peter Kennestig

Miljö- och Byggnadsnämnden
    Ordinarie: Nicklas Nordqvist, Ersättare: Sven-Olof Ljunggren

Elverksstyrelsen/Vaggeryds Energi
    Ordinarie: Thomas Axelsson (Ordförande), Ersättare: Johnny Wackt

VSBO
    Ordinarie: Ros-Marie Axelsson

Valnämnden
    Ordinarie: Erling Andersson, Ersättare: Elisabeth Blom

Om Oss

Thomas Axelsson är 60 år, bor i Vaggeryd och jobbar som IT-affärskonsult. Nuvarande politiska uppdrag är ledamot i Kommunstyrelse och dess arbetsutskott, ordförande i Elverksstyrelsen, ordförande i Partiavdelningen. Klicka för att läsa mer om Thomas eller se hans film eller läs hans debattartikel.

Maritha Bengtsson är 55 år, bor i Skillingaryd och jobbar som Ekonomiassisten. Nuvarande politiska uppdrag är ledamot i tekniska nämnden och kommunfullmäktige (1:e vice ordförande). Klicka för att läsa mer om Maritha eller se hennes film .

Emma Ewaldsson är 36 år, bor i Skillingaryd och jobbar som socialpedagog. Nuvarande politiska uppdrag är ersättare i Regionfullmäktige och ersättare i socialnämnden. Klicka för att läsa mer om Emma , läs hennes artikel eller se hennes film.

Jenny Larsen är 46 år, bor i Skillingaryd och jobbar som IT-projektledare. Nuvarande politiska uppdrag är Ordförande i Barn- och Utbildningsnämnden, ersättare i Kommunstyrelsen, ledamot och gruppledare i Kommunfullmäktige. Klicka för att läsa mer om Jenny eller se hennes film eller läs hennes debattartikel.

Nicklas Nordquist (ersättare) är 25 år, bor i Svenarum och jobbar som Snickare. Nuvarande politiska uppdrag är ersättare i kommunstyrelsen och ledamot i Miljö- och Byggnadsnämnden. Klicka för att läsa mer om Nicklas, se hans film eller läsa hans debattartikel.

Camilla Ohlsson (ersättare) är 46 år, bor i Byarum och jobbar som förskolechef. Nuvarande politiska uppdrag är ersättarer i Barn- och Utbildningsnämnden och ersättare i Kommunfullmäktige. Klicka för att läsa mer om Camilla eller läs hennes debattartikel.