Efter år av problem har vi nu gjort en nystart.

Vi har kommit igång med en helt ny styrelse och satsar med ny energi. Några av de kommunpolitiska uppdragen har behållits av flera före detta medlemmar, men det försöker vi hitta en lösning på.

I övrigt satsar vi på att bygga upp en fungerande verksamhet både inom partiet lokalt och i kommunpolitiken. Den ska inspirera till att vara aktiv och hjälpas åt inom KD Falun. Vi ska vara ett lag som samarbetar och stöttar varandra och som diskuterar aktuell politik och förbereder kommande val. Vi ska också ha en verksamhet som lockar mindre aktiva till att vara med ibland, träffas och tycka till och ha trevligt.

Politiskt står vi stadigt på kristdemokratisk grund med en ansvarsfull politik med etik och medmänsklighet, där vi tänker noga innan vi gör utspel, för att våra förslag ska fungera ihop med vår övriga inställning till hur vi vill att samhället ska fungera i Falun.
En bra familjepolitik ska göra att barn och unga ska känna trygghet och framtidstro i Falun. Äldre ska våga bli äldre utan oro för framtiden. De som behöver stöd, ska kunna få rätt sorts stöd. Vi andra som klarar oss bra, ska inspireras till att bry oss om våra grannar och andra i vår omgivning, för att vi ska ha ett samhälle ”där ingen hålls tillbaka och ingen lämnas efter”, som vår förre partiledare Göran Hägglund sa. Vi menar att de som är duktiga och bra på något, ska ha möjlighet att fortsätta med det och uppmuntras till att bli ännu bättre – så växer människor och mår bra. Och de som har svårigheter, ska inte bli övergivna, utan få stöttning till att kunna vara med och delta i gemenskap med de möjligheter som går att finna. Då kan även de växa som människor och må bra efter sina förutsättningar. Vi har politik för miljö, rättspolitik, migration/integration, landsbygden, en fungerande stad, försvarspolitik med mera.

Visst låter det intressant? Välkommen att följa vår verksamhet via hemsidan och facebook och/eller gärna som medlem!
Se hur du kan göra under länken ”Kontakta oss” eller länken ”Engagera dig”: