• Nu vill vi göra skillnad

Nu vill vi vara med och göra skillnad för Sverige. Våra tre viktigaste frågor är Hela Sverige ska fungera, Redo att bekämpa brotten och Redo att kapa vårdköerna.

Läs mer om detta här

• Ebba-effekt

Ebba håller tal

Fick Kristdemokraterna i Hjo skjuts i valrörelsen tack vare att Ebba Busch hälsade på i Hjo den 25 augusti? Visst har partiledaren alltid en roll i spelet. KD i Hjo gick fram i valrörelsen men den största effekten kommer troligen från alla som engagerade sig i KD Hjo distrikt arbete inför valet.

Hjo tidning skrev en bra artikel om Ebba effekten. du kan läsa den här nere.

Lokal “Ebba-effekt” i Hjovalet

• Socialdemokratisk populism löser inte sjukvårdens utmaningar

Debattartikel BT – Stefan Svensson och Lisa Berglund Under två mandatperioder har två huvudinriktningar blivit tydliga i den socialdemokratiska oppositionspolitiken i Västra Götalandsregionen. Dels en avsaknad av respekt för de mest fundamentala principerna i den ekonomiska politiken, dels återkommande angrepp på privata utförare inom vården.

Läs mer HÄR

• Intervju med Stefan Svensson

Stefan Svensson, regionrådskandidat, intervjuas i SVT Nyheter Väst inför valet. Kika gärna på inslaget!

• Lekplatser. Inte brottsplatser.

Övervakningskamera

En av statens viktigaste grunduppgifter är att se till att medborgarna är trygga. Man ska kunna lita på att polisen kommer när man larmar. Därför vill vi utbilda och anställa fler poliser. Polisen ska ha resurser att förebygga, förhindra och beivra brott. När människor utsätts för våldsbrott, rån, sexuella trakasserier eller inbrott så måste rättsväsendet agera. Och vi ska alltid stå på brottsoffrets sida. Det är det enda rimliga. Ändå är det inte alltid så i Sverige.

Lär mer här

...
  • Vem är Ebba

Bild på Ebba Busch

Vill du veta med om vem Ebba Busch är? Läs mer om henne här

• Ebba Busch i Hjo

Ebba Busch på senen

Missade du när Ebba Busch var i Hjo och hade ”Sverigesnack”? Hon tog upp många viktiga vallöften som KD står för. Exempelvis minska skjutningar, vårdköer, drivmedelspriset m.m. Hon presenterade även ”Buschkortet”. Vill du vet med om det? Läs artikeln från Hjo tidning eller Googla på det.

Artikel:

Ebba Busch säger nej till Sverigedemokraterna i regeringen

• Stad och land hand i hand

Här kan du läsa den fina artikeln som Hjo tidning skrev om KD i Hjo. Handlar mestadels om hur vi vill göra Hjo till en bättre stad att leva och bo i, både i centrum och på landsbygden.

Artikeln:

Stad och land – hand i hand

Vårt kommunpolitiska program: https://wp.kristdemokraterna.se/hjo/files/2022/08/kommunpolitiskt-program-hjo.pdf

• Med hjärta för Västra Götaland

Vår politik utgår från att varje människa är unik och att allamänniskor har samma absoluta och okränkbara värde. Allaregionens verksamheter ska kännetecknas av värdighet,kvalitet, tillgänglighet och jämlikhet. Det ska vara ensjälvklarhet att hänsyn alltid tas till människors olikaförutsättningar. Hinder för delaktighet bland personer medfunktionsnedsättningar måste rivas.

För att läsa mer i valprogrammet klicka HÄR