• Våra fyra toppkandidater

Monica Bergh Virserum

Anders Andersson Järnforsen

• Våra sju punkter

Vi som vill ta över i Hultsfred
    Efter flera samlingar under våren med KD´s kommunkandidater har vi enats om följande huvudfrågor i kommunvalet 2022

Vi är redo att arbeta för en äldreboendegaranti. Vi vill skapa trygghet inför att man blir äldre. Vårt mål är att alla över 85 år, som vill, ska garanteras en plats i anpassat boende, i trygghetsboende eller särskilt boende.

Vi är redo att försvara våra skolor och elevers rätt att välja skola. Kommunala och enskild drivna skolor ska ges likvärdiga fö...
  • Ebbas tal på kommundagarna 16/4

Vänner För nästan exakt ett år sedan var tanken att vi skulle träffas allihop på Kommun- och regiondagar – på en båt i Östersjön. Det känns långt bort nu  – tiden då det kändes självklart att samla över tusen personer i hytter, välfyllda konferensrum och runt glada festbord. Men trots en skakig början för det svenska vaccinationsprogrammet kan vi känna förtröstan om att vi kommer – inom inte allt för lång tid – kunna träffa varandra igen. Titta varandra i ögonen. Ta varandra i hand. (mer …)

• Öppet brev till partiledarna om mäns våld mot kvinnor

Mäns våld mot kvinnor har ännu en gång hamnat i fokus, nu utifrån den tragiska bakgrunden fem kvinnor mördats de senaste tre veckorna av män som de haft en relation med. Att flera partiledare och politiska företrädare uppmärksammar detta är naturligtvis bra. Att jämställdhetsministern meddelat att hon ska bjuda in partiledarna till gemensamma samtal är också bra. Men vad som verkligen behövs är konkret handling och det behövs nu.

På torsdag ska justitieutskottet i riksdagen behandla fö...

• Rapport: Århundradets vårdreform

Länk till rapporten i slutet av texten. Vid en presskonferens idag kl 11.00 presenterade vår partiledare Ebba Busch och partiets sjukvårdspolitiska talesperson Acko Ankarberg Johansson en ny sjukvårdspolitisk rapport. Vi presenterade den största sjukvårdsreformen i Sverige på 160 år. Vi kommer, när vi hamnar i regeringsställning, att skrota regionernas ansvar för vården. (mer …)

• Söndagens val

Söndagens val kanske det viktigaste på länge för Sverige, vilken väg ska vi gå ska vi vara ett land som vill att familjer ska få återförenas.

Vi ska få likvärdig vård i hela landet.

Vi ska kunna lita på Sverige

• Val affischering

Våra valarbetare blev en aning blöta men humöret var det inget fel på när våra affischer sattes upp.

Anders i full gånga att nita fast affischer

Som ni ser så blev det många timmars jobb innan allt blev färdigt

• Våra toppkandidater

Från vänster Åke Nilsson idag vice ordförande i  kommunstyrelsen ordf. i ÖSK och Hultsfred bostäder.

Lennart Davidsson ordförande i Miljö och byggnadsnämnden

Monica Bergh ord.ledamot i socialnämnden

Anders Andersson ers. kommunstyrelsen

samtliga ord. ledamöter i kommunfullmäktige

en del av dem har också en mängd uppdrag inom landstinget.

• Almedalen 2018

Åke Nilsson, Monica Bergh, Gun-Britt Axelsson, Anders Andersson och Sture Bergh

Vi från Partiavdelningen i Hultsfred som hade förmånen att få lyssna på Ebba Busch Thors fantastiska tal i Almedalen.

Här kan du läsa Ebbas tal:

Mitt tal idag kommer handla om välfärden. Hur den har utvecklats de senaste åren och hur vi kan vända den negativa trenden. Vi kristdemokrater går till val på att prioritera sjukvården, äldreomsorgen och polisen. Jag kommer tala om ...

• Partidistriktsårsmöte 24 mars 2018

Anders Andersson distriktsordförande hälsar oss välkomna till Kalmar för årsmöte

Gudrun Brunegård vår kandidat till Landstingsråd

Jimmy Lord vår riksdagskandidat

Två av oss från Hultsfreds avdelningen Monica Bergh, Lena Andersson övriga som inte fastnade på kort var, Evert Möller, Åke Nilsson, Anders Elgenmark-

Här en del av oss ombud