INFORMATION

2018-05-23

På lördag (26/5) så är vi på Vita Fläcken. Kom gärna förbi och prata med oss.

2018-05-18

Nu är både våren här och valrörelsen är igång!

Vi har varit och delat ut informationstidningar vid Ytterby tågstation, nya Resecentrum samt vid Eriksdal när pendlarna stressar förbi.

Vi var även med på vårens Vikingamarknad som började med regn men sedan bjöd på uppehåll.

Nu är även höstens valsedlar klara, där syns vår gruppledare, Gun-Marie Daun högt upp både till Riksdag och Region samt Kommun.

Om just du skulle kunna tänka dig att hjälpa till med valarbetet så skulle det vara mycket uppskattat. Hör i så fall av dig till undertecknad.

Hoppas att vi ses därute!

Lars Pehrson (ordf)

lars.pehrson@kungalv.se

Vår vision

Hej och välkommen till Kristdemokraterna i Kungälv!
Kristdemokratin tillför någonting unikt i svensk politik. Vi har en övertygelse om att samhället måste präglas av både frihet och socialt ansvarstagande. Samhället är större än staten och politiken varken kan eller ska lösa alla problem. .

Samtidigt är vi kristdemokrater de som säger ifrån när politiken behövs och vi är också de första att påpeka när den misslyckas. När vi ser att allt fler unga människor mår dåligt. När familjer splittras. När vi inte klarar av att garantera människor trygghet på gator och torg. När skolans resultat pekar nedåt, då måste politiken ta ansvar och på allvar börja tänka långsiktigt.