• Kristdemokraterna i Östergötland söker Två Valarbetare för valrörelsen 2022

Kristdemokraternas partidistrikt i Östergötland jobbar för att Kristdemokraternas ska göra ett succéval 2022 i riksdagsval och regionval i Östergötland och i kommunvalen i Östergötlands tretton kommuner. Därför anställer vi två valarbetare till valrörelsen 2022.

Som valarbetare är du anställd på heltid under sju veckor från valspurtens start 1 augusti till och med veckan efter valdagen, söndag 18 september. Ditt arbetsfält är hela Östergötland och arbetsuppgifterna kan variera stort, men handlar alla om att se till att Kristdemokraterna får ett riktigt bra valresultat i Östergötland.

Det kan innebära att finnas med på marknader, sprida valbudskap och annat praktiskt arbete under valrörelsen och eventuellt delta i debatter.  Partidistriktets ombudsman är arbetsledare för kampanjarbetarna. Du kommer också att samarbeta med organisationsutvecklare för Kristdemokraterna Sydost, politisk sekreterare i Region Östergötland och förtroendevalda för Kristdemokraterna i hela Östergötland.

Du som söker tjänsterna är förstås medlem i Kristdemokraterna, gillar att möta medborgare, har lätt att samarbeta med andra och är beredd på högt tempo! Det är förstås positivt om du har erfarenhet från tidigare valrörelser, men är inget tvång. Då hela Östergötland är arbetsfältet, krävs att du har körkort och det är meriterande om du har bil.

Inkom med din ansökan senast måndag 7 mars till ostergotland@kristdemokraterna.se

Frågor om tjänsten kan besvaras av ombudsman Elvira Wibeck, tfn 0725-39 61 13, e-post elvira.wibeck@kristdemokraterna.se