• Maria Larsson besökte Svarte förskola

Den 9/9 besökte vår barn- och äldreminister Maria Larsson Svarte förskola för att få information om förskolan och fritidsverksamheten.  Vid besöket närvarade också Sofia Damm, riksdagskandidat för Skåne Läns Södra valkrets, och Tuve Skånberg, riksdagsledamot från Skåne Läns Norra och Östra valkrets, samt undertecknad som är 1:e vice ordf i BUN.

Det blev ett intressant möte och Maria Larsson framhöll vikten av mindre barngrupper i såväl förskolan som fritidshemsverksamheten. Hon redovisade de satsningar som KD avser göra vid fortsatt förtroende för väljaren. Detta är bara ett exempel på hur rikspolitiken och kommunpolitiken måste samverka för att nå det bästa för barnen och familjen.

Senare på kvällen samlades vi till  ”afterwork” där det klart framgick att vi i KD har en politik som angår alla åldrar från ung till gammal, vilket stämmer mycket väl överens med Maria Larssons ministeruppdrag som barn-äldreminister.

I övrigt framhölls vid träffen det viktiga med att statlig finansiering av sjukhusen för likvärdig vård, och att äldrecentraler blir än mer viktigt framöver för äldres behov.

Maria Larsson deltar i ”afterwork”         foto: privat

Carl-Axel Johansson, gruppledare KD Ystad