Anton Axelsson om Stinsen Arena

Se vår ledamot Anton Axelsson på ett väldigt pedagogiskt sätt, förklara varför vi måste se över driften av Stinsen Arena! När kommunens hemsida fortfarande berättar om en kommande invigning av arenan som i själva verket ägde rum 2012, blir det tydligt att driftighet och nytänk är av största vikt.

Motioner

Tre rykande färska motioner på gång till Kommunfullmäktige. Läs om dem under fliken ”Vår politik”. Det är Margareta, Annika A och Anton som skrivit dem.

Nässjös Kristdemokrater tillbaka från de Kommun- och Landstingspolitiska dagarna i Karlstad

Under helgen 7-8/4 gick Kristdemokraternas Kommun- och Landstingspolitiska dagar av stapeln i Karlstad. Solen välkomnade deltagarna från Nässjös partiavdelning för Kristdemokraterna när de anlände med bussen på fredagens morgon. Den två dagar långa konferensen invigdes klockan 13 på fredagen av partiledaren Ebba Busch Thor, där hon gav ett inspirerande tal till deltagarna samt presenterade partiets nya grafiska profil. Fredagen var fylld med seminarium där deltagarna själva valde vilka politikområden de vill diskutera. Bland diskussionsämnena fanns sjukvård, äldreomsorg, skola, jobbpolitik, integration och mycket mer. Fredagen avslutades med en festkväll, som inleddes med en tyst minut med tanke på fredagens hemska attack i Stockholm. Lördagen inleddes av Christian Kremer från EPP och Lars Adaktusson för att även den sedan övergå till fler seminarier. Dagarna avslutades med ett brandtal från Kristdemokraternas tillförordnade Partiledare, Jakob Forssmed, som uppmanade partimedlemmarna att gå ut och kampanja.

På bild syns Nässjös partiavdelning för Kristdemokraterna tillsammans med Jakob Forssmed och Andreas Carlson.

Kommun och Landstingspolitiska dagarna i Västerås

Nässjö partiavdelning tillsammans med Ebba Busch Thor och Andreas Carlsson

Den 8:e och 9:e April ägde de Kommun och Landstingspolitiska dagarna för 2016 rum i Västerås. Med en trupp på 17 glada Kristdemokrater representerades Nässjö. Många bra seminarium och föreläsningar ger oss många idéer för framtidens politiska arbete i Nässjö kommun och Region Jönköpings Län.