Vi finns på Youtube

Vi använder video emellanåt då vi vill presentera vår politik. Det är kort filmer, med olika teman, som strävar efter att ge några tankar inom olika områden. Isabelle Waldenvik och Conny Brännberg gör nu en serie om fyra angelägna områden. Det första handlar om Familjen. Du finner alla våra filmer, antingen i flödet på Facebook (@kdskovde) eller på Youtube ”Dialog – Kristdemokrater i Skövde”. Ta gärna del av våra filmer.

Dags för årsmöte

Skövde förändras på många sätt. Vi är med och utvecklar staden. Nya områden byggs och andra byggs om. Så håller vi också på och utvecklar vårt parti i Skövde. Den 22 feb kl 18 kommer vi att ha vårt årsmöte. Då är det också nomineringsstämma. Valsedeln inför kommunfullmäktigevalet, som sker 9 sep 2018, ska fastställas. Det finns fortfarande möjlighet att nominera kandidater. Vi behöver vara många som tar ansvar för utvecklingen av vår stad. Kristdemokraterna är med i ledningen för Skövde kommun och vi vill stärka vår position i samband med valet. Ett viktigt steg i detta är att vara med på årsmötet och samtala om planer och antagande av olika program. Tillsammans kan vi vara med och utveckla Skövde. Många vill flytta hit och häromdagen passerade vi 55 000 invånare.

God Jul och Ett Gott Nytt År

Vi vill tillönska alla fridfulla helgdagar. Kristdemokraterna i Skövde ser fram emot 2018 – valåret – och kommer då att på nytt be om ditt förtroende. Vi vill medverka till att Skövde blir en kommun för alla och där en god samhällsgemenskap råder. Politiker kan göra en del, men det viktigaste är vad vi gör tillsammans. Alla kan vara med och bidra till det goda samhället.

Vi vill önska dig allt gott under helgerna och välkommen att engagera dig framöver. Du är alltid välkommen att vara med på våra möten. Tiden ser du under ”Det händer”.

Valsedlar börjar fastställas

Vi håller nu på att ta fram vår valsedel inför kommunfullmäktigevalet 2018. Vem vill du se på listan? Kontakta Jan Sandelius som är sammankallande i vår nomineringskommitté. Kanske är du själv intresserad att engagera dig i politiken? Välkommen att engagera dig.

Listorna inför riksdag och region är redan fastställda. Ett antal Skövdebor finns med på listorna.

På valsedeln till riksdagen

Plats nr 1. Ebba Busch Thor