Medlemsmöte ons 14 juni

Välkommen med på ett medlemsmöte. Vi träffas onsdagen den 14 juni, kl 18,00 i Vuxenskolans lokaler på Rådmansgatan 24. Det är samma hus som Skövde Kemtvätt.

Vi kommer att samtala om valet, samtala med våra kandidater till regionfullmäktige och riksdagen, fika och ha gemenskap. I första hand vänder vi oss till medlemmar, men självklart är alla välkomna. Kan vara ett bra sätt att ta ett första steg mot medlemskap.

Nu pågår en rådgivande medlemsomröstning och denna kommer vi att lyfta fram under medlemskvällen. Vi uppmanar alla medlemmar att delta i omröstningen. Alla har fått information och talonger hem i brevlådan. Valet kan också ske digitalt och vi kommer att hjälpa till på onsdag om du så önskar. Ta då med dig pappren där din kod framgår.

Rådgivande medlemsomröstning

I september 2018 är det val. Då ska svenska folket avgöra vilka de vill se som sina representanter i kommunfullmäktige, regionfullmäktige och riksdagen. Nu pågår ett internt partiarbete med att ta fram de olika valsedlarna.

En nominering av personer har skett. Dessa är nu kandidater och har gjort en presentation av sig själva som finns med i en ”kandidatkatalog”. Medlemmarna i partiet får nu säga sitt om vem de vill se på listorna och i vilken ordning de ska finnas.

Nu uppmanar vi dig, som är medlem, att vara med och rösta på den eller de personer som du vill se som dina företrädare i regionen och riksdagen. Din röst gör skillnad och kan avgöra placeringen. Därför uppmanar vi dig att vara med i den rådgivande medlemsomröstningen.

Därefter tar nomineringskommittén hand om processen. Medlemsomröstningen är en av bedömningarna som man tar med sig. Det kan också vara så att några nya personer nomineras under hösten.

När Kristdemokraterna träffas till valstämma i november 2017 så ska listorna till riksdag och region fastställas.

Då vet vi vem som blir toppkandidat för Skaraborg!

Vi finns också på Facebook

Vi försöker att använda många olika kanaler för att föra ut vår politik. Ibland möter du oss i debattinlägg i tidningen. Då beskriver vi ofta någon aktuell fråga och förklarar vår åsikt. Ibland finns vi på torget och för samtal. Regelbundet är vi i Stadshuset och ofta har vi dialogsamtal. På sociala medier kan du möta många kristdemokrater. Vi har personliga sidor men också en gemensam ”skövdesida”. Den finner du på www.Facebook.se/kdskovde.

På Youtube har vi en egen kanal där vi visar filmer. Vi gör regelbundet presentationer med hjälp av rörlig bild och de finns också på vår facebooksida.

Så här kan en film se ut. Just denna handlar om Europadagen som firades den 9 maj.

europadagen

Ta gärna del av våra inlägg och kommentera gärna.

Medlemsmöte 9 maj

Alla medlemmar i det kristdemokratiska partiet är välkomna till Skövde den 9 maj. Kl 18.30 möts vi i Stadshuset och på plats finns biträdande partisekreterare Peter Kullgren. Runt om i landet anordnas medlemsmöten inför det stundande valet. De flesta medborgare märker inte av valet förrän det börjar bli dags för valrörelse, men inom partierna pågår ett intensivt arbete med att förbereda valet. Kristdemokraterna är en folkrörelse som engagerar många. Därför är det också många olika slags möten på gång där medlemmarna får chans att dels ta del av information men också vara med och påverka.

Alla medlemmar ska ha fått en personlig inbjudan till träffen 9 maj. Om du inte fått det så kontakta vår ombudsman Maria Maric. Hon vill också ha en anmälan från dig om du kan vara med på medlemsträffen-