• Gåva

Ge en gåva
    Vill du stödja den lokala partiavdelningen Kristdemokraterna i Färgelanda, kan du Swisha till 123 144 10 13 (Kristdemokraterna Färgelanda). Det går även att sätta in beloppet på bankgiro 5732-1309. Om din gåva kommer överskrida ett halvt prisbasbelopp, kontakta alltid partiavdelningen först.

Hur gåvor används
    Gåvor hjälper Partiavdelningen att kunna marknadsföra sin politik och deltaga i kommunvalet med liknande förutsättningar som stora partier i kommunen.  Gåvor bidrar även till möjlighet för partiavdelningen att genomföra aktiviteter för sina medlemmar och öka kunskapen om den kristdemokratiska rörelsen. Den som lämnar en gåva kan ange att gåvan ska användas på ett särskilt sätt. Detta gör gåvogivaren genom att i meddelanderutan  ange något av följande texrader:

1. Kommunvalet
    2. Medlemsaktivitet
    3. Utbildning

Redovisning
    Observera att Politiska partier inte får ta emot anonyma bidrag. Därför redovisas alla bidrag över ett halvt prisbasbelopp till Kammarkollegiet (Lag 2014:105). Ta som gåvogivare alltid kontakt med Partiavdelningen innan du sätter in en summa som överskrider halva prisbasbeloppet, för att erhålla information om administrativ hantering. Om du har juridiska frågor om Lag 2014:105 eller GDPR kontakta Kristdemokraternas riksorganisation via: helpdesk@kristdemokraterna.se