• Medlemskapet

Kristdemokraterna är ett värdeorientierat parti som bygger hela sin politik på kristen etik/kristdemokrati. Kristdemokraterna är unika i relation till andra politiska partier då partiets ideologi är mycket välutvecklad och har en rik historia som faktiskt format Sverige såväl som de flesta andra europeiska länder genom historien. Att ideologin bygger på kristen etik och kristdemokrati, betyder inte att partiet riktar sig mot endast kristna som ibland felaktigt tolkas in utifrån namnet. Kristdemokraterna är istället ett parti  för den som har människovärdet och de etiska grundvärdena i absoluta centrum. Detta innebär att familjepolitik och vårdpolitik är de centrala kärnfrågorna för kristdemokrater. Kristdemokraternas politik skiljer sig kraftigt från de övriga partiernas och sägs ibland vara borgerlighetens ”sociala samvete”. Ta nu chansen att bli en del av den internationella kristdemokratiska rörelsen genom att Bli medlem.

Vad du får ut av medlemskapet?

1. En rolig gemenskap
    2. Olika erbjudanden från riksnivå avseende utbildningar och rabatter på exempelvis SJ.
    3. Rösträtt på årsmöte
    4. Möjlighet att få förtroende positioner för Kristdeokraterna i Färgelanda
    5. Tillgång till intranätet KD plus som innehåller bland annat diskussionsforum, medlemsinformation , utbildningar  samt annat material som riktar sig till dig som är medlem.

Medlemsavgiften är endast 200 kronor per år. Senast ett par dagar efter att Kristdemokraterna på riksnivå godkänt din ansökan skickas ett e-postmeddelande till dig med information om hur du kan betala avgiften. Varmt välkommen med din medlemsansökan.