• Vi vill ha samsyn i sakfrågor

Grunden för vårt engagemang är viljan att förbättra. Grunden för att kunna förbättra är samverkan. Grunden för samverkan är en samsyn i sakfrågor. Och grunden för dem alla tre är förmåga att lyssna. Förmåga att lyssna på våra kommuninvånares önskemål. Detta är det uppdrag våra väljare har gett oss, detta är varför de lade sin röst på Kristdemokraterna i Munkedal.

Därför gör vi ingen skillnad på vilket parti någon representerar. Därför lyssnar vi på varje ledamots argument och tar ställning till deras förslag. Vi ser till sakfrågan och stöder förslag där vi har en samsyn. Vårt uppdrag är inte att försöka utestänga någon eller några från möjligheten att verka för vad den eller de anser vara rätt och riktigt. Vår skyldighet är att lyssna på argument och välja vilka förslag vi vill ställa oss bakom. Så vill vi bli behandlade och därför behandlar vi andra så.

Detta är vårt ställningstagande, detta är vår inställning. Detta har kännetecknat vårt arbete i dåtid och vill så göra även i en framtid. Alla partier kommer någon gång med ett bra förslag, alla kommer någon gång med ett dåligt förslag – ja, även vi Kristdemokrater. Vi vill fortsätta att arbeta för vad vi tror är till fördel för Munkedals invånare, och vi uppmanar alla andra politiker att göra detsamma. Behandla andra som vi själva vill bli behandlade.

Rolf Jacobsson

Kristdemokraterna i Munkedal