Senaste nyheterna

Regeringen ger Skåne fortsatta möjligheterna att fortsätta stärka vården fram till dess att staten tar ett större ansvar!

M-KD-L med stöd av Sverigedemokraterna har under våren utannonserat viktiga satsningar för Skåne och Sverige. Ett utökat sektorsbidrag för sjukvården är efterlängtat och för Region Skåne handlar det om 800 miljoner kronor extra. Utöver detta har regeringen ett tydligt mål att regioner och kommuner ska stå redo om en eskalerande konflikt i vårt närområde uppstår, att försvarsutgifterna uppnår 2% av

Simon Berneblad

Presskontakt Kommunikationsansvarig Sjukhusstyrelse Helsingborg och Nämnden för regiongemensam operativ verksamhet 0763299231
Martin Hallander

Presskontakt Politisk sekreterare och ordförande nämnden för operativ regiongemensam verksamhet Stabschef
Disa Viljehammar

Presskontakt Politisk sekreterare Psykiatri-, habilitering och hjälpmedelsnämnden 044-309 31 21
Patrik Ruppel

Presskontakt Politisk Sekreterare Sjukhusstyrelse SUS och Nämnden för regiongemensam operativ verksamhet

Partiet som sätter Skåningarna och sjukvården högst upp på prioriteringslistan.

Kristdemokraterna i Skåne är sjukvårdspartiet som värnar Region Skånes personal och patienternas intressen. Med en tydlig prioritering på psykiatri och sjukvård - är målet ett samhället där skåningarna får högkvalitativ sjukvård.

Kristdemokraterna Region Skåne
Kontakt: simon.berneblad@skane.se