Ett tryggare Uppsala för dig och din familj

Kristdemokraterna jobbar för att:

• Uppsala ska ha Sveriges tryggaste äldreomsorg
  • Brottsligheten på gator och torg ska minska
  • Familjer ska vara fria från politisk klåfingrighet

Bli medlem i KD Uppsala

Bli medlem i Kristdemokraterna Uppsala. Vi jobbar för tryggare familjer, en värdigare äldreomsorg och ett levande företagsklimat!

Ordförande Mimmi Westerlund

Politiken ska inte toppstyra

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna - inte styra! Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna, så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla kristdemokrater nej till. Vi kommer att ta kampen för familjen!

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare KD

Sverige är ett bra land att leva i, men problemen hopar sig. Vårdköerna växer och så kan vi inte ha det. Nästan 120 000 personer har stått olagligt länge i kö. Vem vågar lita på ett samhälle där vården inte erbjuds när man behöver den? Vårdköerna måste kortas, men regeringen blundar och utvecklingen går åt fel håll i många regioner.

Med kristdemokrater istället för socialdemokrater i regeringen skulle du kunna lita på att vården hamnar i fokus. Problemen inom sjukvården går att lösa. Men då måste man våga ge sig på hela systemet. Staten måste ta över ansvaret för sjukvården, de som kortar vårdköerna måste premieras och fler behöver utbildas till vårdyrken.

⚖️ GÖR MER FÖR ATT FÅ UPP KAMEROR ⚖️

Vi har gång på gång tjatat om vikten av att få upp övervakningskameror på platser där det finns risk för otrygghet och kriminalitet.

Sent omsider kom kameror upp runt resecentrum, men när det gäller Påvel Snickares Gränd och Stora torget har kameror hela tiden fördröjts. Tidigare var det länsstyrelsen som satte käppar i hjulet, men numera har datainspektionen fått statens ansvar att bromsa uppmonteringen.

Uppenbarligen krävs det en lagändring och tydligare direktiv från regeringen för att få till en förändring på detta område. I många andra länder i Europa är det en självklarhet med kameror på offentliga platser, vilket både medverkar till att förebygga brott genom en avskräckande effekt, och att klara upp brott som begåtts genom att bevis finns i form av inspelningar.

På dagens kommunstyrelse lägger vi därför ett förslag att skicka in en skrivelse till regeringen i syfte att öka möjligheterna för trygghetskameror i utsatta områden i Uppsala kommun.

Jonas Segersam
#uppsala
#018pol
#svpol
#otrygghet
#trygghet
#övervakningskameror
#välfärdssveket

BLACK FRIDAY! 50% PÅ MEDLEMSAVGIFTEN I KD! 💸

Vårdköerna skenar och polisbristen är alarmerande, kommuner och regioner går på knäna då januaripartierna inte satsade på välfärden. Men allt är inte svart. Under Black Friday kan du bli medlem i KD till halva priset och sedan hjälps vi åt att återskapa ett Sverige att lita på.

Använd rabattkoden: BF2019 (Gäller tom 1 december 2019)

KD.nu/blimedlem

Medlemsavgiften gäller för hela 2020, dessutom bjuder vi på medlemskapet i december 2019. Ordinarie pris är 150 kr/år.

Under 2019 har fler valt att bli medlem i KD än någonsin tidigare. Drygt 5000 personer gick med i KD och stödjer därmed aktivt Sveriges tydligaste och populäraste partiledare Ebba Busch Thor. Passa på du också. Det behövs fler som dig i politiken.

View on Facebook

🙋🏼‍♀️ Är du ny medlem i Kristdemokraterna? Då är du varmt välkommen att delta i vår grundläggande utbildning som börjar i december!

📲 Följ länken för att komma till anmälan:
forms.gle/kNR2MiVGhFSFm5188