Tågstopp i Sturefors

Vi Kristdemokrater i Östergötland vill att Stångådalsbanan utvecklas och blir en mer använd tågbana.
Därför vill vi att det blir ett tågstopp i Sturefors igen. Hör Per Larsson och Lena Käcker Johansson berätta mer.

Nyhetsbrev vecka 11

Hej!

När jag nyss promenerade genom centrala Linköping lyste solen från en klarblå himmel, och jag och övriga förmiddagsflanörer fick en påminnelse om att våren är i antågande. Att vi går mot ljusare tider, är något vi hoppas på också för Kristdemokraternas opinionssiffror. Just nu är siffrorna långt ifrån upplyftande. Men, det är ännu långt kvar till valet 2018, Kristdemokraterna har en mycket bra politik och en mängd duktiga företrädare över hela landet. Tillsammans ska vi klara att vända trenden! På vägen dit kan vi just denna vecka glädjas åt vårt kristdemokratiska systerparti i Nederländerna, CDA, som ökade från 8,5 procent i valet 2012 till 12,4 procent i onsdagens val. Vi i Kristdemokraternas regiongrupp i Östergötland försöker dra vårt strå till stacken för att nå ut med partiets politik. Vad vi gjort den här veckan, kommer här några glimtar från i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Fel att släppa taget om Ostlänken nu

När Regionstyrelsen idag sammanträdde lade den politiska majoriteten fram ett ärende om att avveckla Nyköping-Östgötalänken AB. Moderaterna och Kristdemokraterna motsatte sig förslaget då bolagets uppdrag inte är fullgjort och att det är helt fel läge att nu lämna det arbetet.