Nyhetsbrev vecka 50

Hej!

Tredje Advent är här och vi har bara en vecka kvar till julafton. Närheten till julen gör sig påmind i de flesta sammanhang, även i regionpolitiken. Julavslutningar, sista mötet innan jul, ett julbord och trevligt nog mycket saffransbröd är juliga inslag i den regionpolitiska möteskalendern. En närmare titt på kalenderns innehåll den gångna veckan kommer här i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Underskotten skenar i vården – oppositionen kräver extern analys

Region Östergötland har stora utmaningar att nå ekonomisk balans för de sjukvårdande verksamheterna. Idag kan vi notera att underskotten skenat iväg till drygt -300 miljoner kronor. Moderaterna och Kristdemokraterna yrkade därför på dagens sammanträde med regionstyrelsen att regiondirektören omgående, med extern hjälp, ska genomföra en analys av Region Östergötlands nuläge samt vilka åtgärder som kan och bör vidtas för att långsiktigt nå balans i ekonomi och verksamhet.

Nyhetsbrev vecka 49

Hej!

Det är lördag och dags att sammanfatta veckan i den östgötska regionpolitiken. På det personliga planet har veckan också innehållit en födelsedag, som blev en riktigt bra dag – stort tack till alla er som bidrog till det! Nu är vi inne på slutspurten av arbetsåret 2017, men samtidigt pågår förberedelser av olika slag för valåret 2018. Vad vi gjort av det, och annat, under den gångna veckan, kommer här i sammanfattad form i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 48

Hej!

Nu är december äntligen här! Visst kan det vara kallt och mörkt, men ändå fylld med så mycket ljus. Just nu skiner faktiskt till och med solen utanför mitt fönster! Den gångna veckan i regionpolitiken har för mig varit ovanlig, med väldigt lite tid på plats i Linköping och Östergötland. Det har dock långt ifrån varit händelselöst. En del av vad som hänt, kommer här i kortform i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!