Nyhetsbrev vecka 24

Hej!

De senaste veckorna har jag inlett nyhetsbrevet med att konstatera att sommarvärmen hållit i sig ännu en vecka. Den gångna veckan har det visserligen varit en hel del sol och behagliga temperaturer, men vi har också, åtminstone i Linköping, fått uppleva rekordintensivt regn en knapp timme i onsdags eftermiddag. En liten översvämning i miniatyrformat fick vi också hantera i oppositionskorridoren i regionhuset, då den av regnet skapade forsen utanför delvis letade sig in genom en säkerhetsdörr (sic!). Dock ingen större skada skedd! Nu lämnar vi väderrapporten och gör några regionpolitiska nedslag i veckan. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 23

Hej!

Sommarvärmen har hållit sig kvar ytterligare en vecka, en vecka som arbetsmässigt kan sägas ha bestått av två delar, måndag-tisdag och torsdag-fredag, med den lediga helgdagen Nationaldagen däremellan. Men trots bara fyra arbetsdagar, har mycket hunnits med ändå. Här kommer en liten resumé i veckans nyhetsbrev!

Krisen i vården kan vändas – M och KD redo att ta över

Under fredagen presenterade Moderaterna och Kristdemokraterna i Region Östergötland ett gemensamt förslag på strategisk plan med treårsbudget 2019-2021. Oppositionsledningen betonade den allvarliga situationen för den östgötska sjukvården med långa vårdköer, stängda vårdplatser och en blödande ekonomi – samtidigt som man med förslag kring hur krisen kan mötas meddelade att de är redo att ta över efter höstens val.