Mät näringslivsklimatet regionalt

[PRESSMEDDELANDE]
Moderaterna och Kristdemokraterna i Region Östergötland:

Varje år genomför Svenskt Näringsliv en stor enkätundersökning av kommunernas företagsklimat. Den 22 maj släpptes årets enkätresultat och den nya rankingen släpps den 26 september, men man kan redan nu se att Östergötland generellt ökar i det sammanfattande omdömet till företagsklimatet i kommunerna. Moderaterna och Kristdemokraterna i Region Östergötland tycker dock att det saknas riktade undersökningar om företagsklimatet på regional nivå. Regionen har ett stort ansvar gentemot våra företagare i näringslivsfrågorna och det finns mycket arbete kvar att göra för hur vi på bästa sätt kan främja näringslivsfrågorna i regionen. Moderaterna och Kristdemokraterna har lämnat in en motion i frågan, som tyvärr fick avslag.

Nyhetsbrev vecka 20

Hej!

Idag är det onsdag, och ovanligt tidigt i veckan för att skriva nyhetsbrev. Men, eftersom Kristi Himmelsfärdshelgen väntar med start imorgon, summerar jag veckans händelser i regionpolitiken redan idag. Trots att det bara handlar om tre dagar, har en hel del hänt, som det är värt att berätta om. Trevlig läsning!