Prenumerera på Östgötasamverkans nyhetsbrev

Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalernas har ett gemensamt nyhetsbrev. Prenumerera för att varannan fredag få information om vad som är på gång i Region Östergötlands olika verksamhetsområden.

Ansvarsfull budget med fokus på kärnverksamhet

Pressträff om budget för 2024-2026

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

www.KRISTDEMOKRATERNA.SE

KD - en del av ett starkt ledarskap.

Mandatperioden 2022-2026 är Kristdemokraterna en del av styret i Region Östergötland. Tillsammans med Moderaterna och Liberalerna utgör vi Östgötasamverkan. För att samla en majoritet i regionfullmäktige har vi en sakpolitisk samverkan med Sverigedemokraterna.
Det är i svåra och oroliga tider som ett starkt ledarskap är som allra viktigast. Det är nu det kommer vara av största vikt att använda varje skattekrona på ett ansvarsfullt sätt, med fokus på kärnverksamheter och att säkerställa det väsentliga för östgötarnas behov. Region Östergötland behöver en nystart och det arbetet börjar nu.

• Per Larsson
  • Regionråd och gruppledare