Välkommen

En utvidgad landstingsgrupp tog del av det framgångsrika arbetet med närvårdsplatser samt besökte rättspsyk. En mycket intressant och givande dag i Kristinehamn. ... See MoreSee Less

7 days ago  ·

View on Facebook

Kristdemokraterna i Värmland söker förstärkning inför valet.

Vi söker dig som vill vara med och se till att Kristdemokraterna i Värmland gör ett riktigt bra val i september 2018. Fokus kommer att ligga på landstings- och riksdagsvalen, men du ska även tillsammans med partiombudsmannen vara ett stöd för partiavdelningarna i länet. Till arbetsuppgifterna hör att stödja våra toppkandidater, planera kampanjverksamhet, samt arbeta med alla de praktiska och administrativa sysslor som hör till en valrörelse.

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse, är initiativrik och plikttrogen. Du är resultat- och samarbetsinriktad men kan samtidigt arbeta självständigt. I tjänsten förekommer arbete på kvällar och helger. Vi förutsätter att du delar de kristdemokratiska värderingarna.

Tjänsten innebär heltid under stora valrörelsen i augusti och september och deltid under våren. Tillträde och exakt utformning av tjänsten avgörs i dialog med dig. För att komma ifråga krävs att du har körkort och helst tillgång till bil. Arbetet utgår ifrån partidistriktskansliet i Karlstad.
~
Tillträde sker efter överenskommelse.
~
Ansökan och CV ska vara oss till handa så snart som möjligt. Intervjuer kommer att ske löpande.

Skicka ansökan på e-post till: varmland@kristdemokraterna.se

Frågor om tjänsten besvaras av Mattias J Fröding, partiombudsman på telefon: 070-001 09 85 eller på e-post: froding@kristdemokraterna.se
... See MoreSee Less

2 weeks ago  ·

View on Facebook

Idag var socialutskottet ordförande Emma Henriksson i Karlstad. Hon besökte Centralsjukhuset och tog del av landstingets utvecklingsarbete samt kommunens daglig verksamhet på Ventilgatan där bland annat Lerins lärlingar spelats in. ... See MoreSee Less

3 weeks ago  ·

View on Facebook

Kristdemokraterna i Värmland har delat Kristdemokraternas inlägg. ... See MoreSee Less

Här är texten Aftonbladets ledarredaktion vägrar att publicera Många oroade personer har hört av sig till oss med anledning av att Aftonbladet i veckan publicerade en ledartext som hävdar att Ebba Busch Thor vill att sjukvårdens behov ska täckas genom privata avgifter. Det är inte sant. Vi har försökt skicka in en replik till Aftonbladet. Men Aftonbladets ledarsida vill inte publicera den. De vill heller inte rätta sin text. Därför vi publicerar vi vårt svar här. Att en så stor tidning med makt att sätta bilden av verkligheten använder inkorrekta uppgifter och ohederliga grepp är problematiskt och för tankarna till Fake News. Läs gärna vår replik här: Anders Lindberg skriver på Aftonbladets ledare (25/1) att Kristdemokraterna inte vill se höjda skatter för att finansiera sjukvården. Så långt har Lindberg rätt. Sedan hävdar han att ”mellanskillnaden ska finansieras av avgifter och privata försäkringar” och att Kristdemokraterna menar att sjukvården inte längre ska ges efter behov – utan efter plånbok. Hans påståenden är grovt felaktiga och han griper efter ett halmstrå för att kunna sprida misstro mot KD. Det varken Anders Lindberg eller socialdemokrater i allmänhet verkar begripa är att höjda skatter inte är lösningen på alla samhällets problem. Kristdemokraterna satsar 27,5 miljarder kronor mer än regeringen på vård och omsorg i vår budget. Det är en fullt ut finansierad budget utan skattehöjningar. Istället har vi gjort en tuff prioritering där vi satt vården och omsorgen först. Vår tyngdpunkt ligger på att vården och omsorgen ska prioriteras igen och finnas för alla. Vi har inga förslag om höjda avgifter. Kristdemokraterna anser att det offentliga måste ta ett mycket större ansvar för att säkra att alla i hela landet – oavsett var man bor – ska få tillgång till en högkvalitativ vård. Vi satsar på mer resurser men också för ett förändrat arbetssätt inom sjukvården. Reformer som syftar till att korta köerna, öka antalet vårdplatser, förbättra vårdgarantin och öka tillgängligheten till primärvården. Vi vet att Kristdemokraternas politik har effekt. När vi styrde Socialdepartementet lyckades vi minska antalet som väntar i vårdköer från 130 000 till 40 000 personer. I dag, under Socialdemokraternas styre, är det 84 000 personer som väntar på vård längre än vad vårdgarantin tillåter. Det är oacceptabelt. I Kristdemokraternas Sverige ska alla kunna få god vård i tid.

3 weeks ago  ·