Ett Värmland där det är gott att leva

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman.

• Sjukvård
  • Trygghet
  • Infrastruktur
  • Landsbygdsutveckling

"Ett Värmland där det är gott att leva"

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

2 veckor sedan

8 av 22 av KD Riksdagsgrupp 2019
Idag är Johan Lokander på Distriktsordförande möte i Stockholm.

3 veckor sedan

Nystart för Kristdemokraterna i Säffle

Kristdemokratiska i Säffles medlemmar samlades för partiavdelningen årsmöte tisdagen den 2 april vid Silvénska Villan. Inbjudna talare var Elisabeth och Dan Kihlström.

Elisabeth Kihlström, Regionråd delade med sej av sina erfarenheter, fördjupa kunskapen om partiets politik och roll inom Värmlandssamverkan

Dan Kihlström i sin roll som regional EU-valledare presenterade KD:s toppkandidater och valplattform och inspirerade för engagemang inför det viktiga Europaparlamentsvalet i vår.

Efter servering inleddes årsmötesförhandlingarna:
Till Ordförande valdes Jan Kareliusson
Till vice ordförande valdes Erik Augustin
Till Kassör valdes Ann-Maria Andersson.
Övriga ledamöter: Jan-Olof Gullberg och Beatrice Ödqvist
Ersättare: Susanne Ödqvist och Malin Nygren.

– Först och främst vill jag tacka för förtroendet att få vara partiavdelningens ordförande. Vårt parti överträffade förväntningarna på alla politiska nivåer i höstens val och bara i år har vi fått över hundra nya medlemmar i Värmland och hur många av dessa som tillhör Säffle kommun vet jag inte. Det gäller nu att ta tillvara på det nya engagemang som kommer med det och förhoppningsvis kan det även inspirera de som varit medlemmar en längre tid. Men det betyder inte att vi kommer att luta oss tillbaka. Tvärtom höjer vi nu tempot och ambitionerna att utveckla politik som kan möta de utmaningar vi står inför, säger Jan Kareliusson

– Kristdemokraterna är min politiska hemvist och har så varit i många år. Jag är väldigt glad för det förtroende som medlemmarna i Säffle gett oss och ser fram emot att tillsammans med styrelsen bidra till utvecklingen av såväl partiets politik som politiska profil, säger Erik Augustin.

För mer information:
Viktor Nygren

4 veckor sedan

Kristdemokraterna i Värmland

Klockan 13.05 talar Sarah Skyttedal på de Kommnun- och regionpolitiska dagarna i Örebro.

Är du inte medlem i KD? Gå med nu: KD.nu/blimedlem

Kristdemokraterna
Klockan 13.05 talar Sara Skyttedal på de Kommnun- och regionpolitiska dagarna i Örebro.

Är du inte medlem i KD? Gå med nu: KD.nu/blimedlem

View on Facebook
  • Följ oss på sociala medier: