• KD & V: VI KRÄVER ATT REGERINGEN STÖTTAR HJÄLPORGANISATIONER!

Pandemin har slagit hårt mot vårt land i snart ett år. Civilsamhället har många gånger visat att man ställer upp för personer som av någon anledning hamnat i en utsatt position. Så även under Coronakrisen.
    Många stöd- och hjälporganisationer har fått ett mycket större tryck på sina verksamheter under pandemin samtligt som den sviktande ekonomin gjort att bidragen minskat. Det handlar om ökade kostnader när de ställer om för att nå hemlösa och behövande, eller när behovet av samtalsstöd ökade kraftigt. Organisationer som hjälper människor att få ett mål mat, de som erbjuder tak över huvudet när det är minusgrader och de som pratar med ensamma människor som känner att det inte finns någon mening att leva mer.
    Det här är organisationer som ställer upp för andra samtidigt som de själva blöder ekonomiskt. Då behöver det offentliga säga: vi ställer upp för civilsamhället. Nu kräver vi tillsammans med Vänsterpartiet ett krispaket för att stötta civilsamhällets organisationer ekonomiskt. Det är dags att hjälpa de som hjälper andra.
    Gå med i KD!