Erik Baggström

Ersättare Byggnadsnämnden
    Kontakt: Erik.Baggstrom@danderyd.se

Om Erik:
    Erik Baggström gick med i KD 2019 och är idag sekreterare i KD Danderyds partiavdelning samt ersättare i Byggnadsnämnden.

Erik är född 1966 i Danderyd och har bott i kommunen under större delen av sitt liv. Han har en civilingenjörsexamen från KTH och är dessutom civilekonom från Stockholms universitet. Han har jobbat många år inom industrin med försäljning och inköp och arbetar för närvarande med upphandling och avtalsförvaltning inom It-området på Region Stockholm. Han har dessutom varit engagerad inom kårpolitiken under studieåren och fackligt aktiv i Sveriges Ingenjörer. Han är gift och har två barn. På fritiden tycker han om att vara på sitt sommarställe i Roslagen.

Erik brinner för säkerhets-, forsknings- och utbildningsfrågor på riksnivå. Lokalt vill Erik bevara villastaden, vårda gemensamma park- och skogsområden, hålla kommunal- och landstingsskatten lägst i Sverige, minska slöseriet med offentliga medel samt bygga varsamt och vackert. Han har bl a arbetat med ett förslag att inrätta ett skönhetsråd i kommunen.