VÅRA VIKTIGASTE FRÅGOR

KD Danderyd är den frihetligt konservativa rösten som vi vet många Danderydsbor uppskattar.

• Bevara villastaden
  • Lägst skatt i Sverige
  • Äldreomsorg
  • Personlig säkerhet

Vår politik

Det finns inget självändamål att skriva löften. De ska vara drivna av invånarnas egna behov, förhoppningar och drivkrafter. Vi är ett föredöme som kommun. Då gäller det att inte ligga på latsidan och slappna av. Vi ska ha lägst skatt i Sverige. Vi ska hålla världsklass, dels i skolresultaten, kvaliteten för äldreomsorgen men också i hur vi vårdar och utvecklar byggnationer. Det sistnämnda är en fråga som präglar vår närmiljö för lång tid framöver, och kräver därför extra mycket eftertanke.

Vill du också vara med och påverka?

Här kan du utan kostnad bli medlem i KD Danderyd!

Engagera dig

Kristdemokraterna Danderyd – det enda frihetligt konservativa partiet!

Kära Danderydsvänner,

Vi står inför ett viktigt val nu i september månad - både på riksnivå, landstingsnivå och kommunal nivå. Kristdemokraterna i Danderyd har under flera mandatperioder suttit i den styrande koalitionen och vi är glada och stolta över det förtroende som Danderydsborna visat oss. Jag vågar påstå att vår röst i den styrande koalitionen har varit mycket viktig. Vi är den frihetligt konservativa rösten som vi vet många Danderydsbor uppskattar.

Här kan du hitta det valprogram vi avser att gå till val på i september. Vi hoppas att du vill ta några minuter och läsa igenom det. Jag tror att du kommer finna att vi tar upp många viktiga frågor som vi vill slåss för och vi hoppas förstås att du delar en hel del av våra åsikter.

Din röst är viktig för oss!

• Håkan Johanson
  • Ordförande, KD Danderyd

KD Danderyd på Facebook

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.
  • KD Danderyd på Facebook: