• KD Knivsta ökade stort i valet – Tack för din insats

Efter ett spännande kommunval står det klart att KD i Knivsta tredubblade sina mandat: från ett till tre. Totalt fick vi 8,6 procent av rösterna vilket är en ökning med hela 84 procent jämfört med valet 2010. Detta hade inte varit möjligt utan medlemmarnas insatser.

Flera månaders hårt arbete från den växande lokalavdelningen har gett den utdelning vi hoppades på. Minst tre mandat var målet och det har vi nu uppnått.

Ett fång med blommor. Foto: www.fotoakuten.se

På landstingsnivå gick det ännu bättre, här fick KD 9 procent av rösterna enligt det preliminära resultatet och är därmed den överlägset bästa KD-kommunen i Uppsala län.

Vi vill nu säga TACK till alla er som på olika sätt varit med och jobbat fram dessa framgångar. Ni har delat ut material i brevlådor, satt upp affischer, knackat dörrar, stått på perronger tidiga morgnar, deltagit i debatter, skrivit olika insändare och pratat politik med vänner och bekanta. Er insats har gjort stor skillnad!

Det som varit extra roligt under denna valrörelse är också att vi numera har så många aktiva medlemmar vilket gjort att vi kunnat arbeta på ett effektivt sätt med en mängd olika kanaler och aktiviteter.

Vi går nu in i en ny fas där Kristdemokraterna förhandlar med andra partier för att få en maximal utdelning på våra tre mandat. Där lovar vi att jobba hårt för att våra viktigaste frågor ska få gehör.

Än en gång ett stort TACK!

Lokalavdelningen, KD Knivsta