• Kommentar till Sydsvenskans opinionsundersökning

Enligt en opinionsundersökning som Sydsvenskan gjort är Kristdemokraterna Malmö tillbaka i kommunfullmäktige igen med ett mandat. För mig som förstanamn på vår kommunvalsedel och ordförande är detta självklart jätteroligt. Det tyder på att många väljare ser ett behov av kristdemokratisk politik i Malmö igen efter fyra år utanför fullmäktige. Dock ska ingenting tas ut i förskott. Det är inte opinionsundersökningar som ger oss mandat utan röster på valdagen.

Jag och Kristdemokraterna Malmö kommer kämpa hårt för att ta oss tillbaka till kommunfullmäktige den 14 september och vi kommer kämpa för ett maktskifte i Malmö. Det är oroande att se att Socialdemokraterna med stöd av Vänsterpartiet och Miljöpartiet behåller makten när Malmö verkligen behöver en ny politik. Den knappa majoriteten som de rödgröna har är en indikation på att det är möjligt, att det är möjligt att få till ett maktskifte om vi jobbar hårt.

Om du vill vara med och jobba för ett maktskifte i Malmö och för att Kristdemokraterna åter ska bli representerade i kommunfullmäktige. Ta kontakt med oss eller bli medlem och stötta vårt arbete för ett Malmö med tydligt kristdemokratiska värderingar.

Mattias Grängzell
    Ordförande Kristdemokraterna Malmö