• Rösta fram EU-kandidater

Den 9 juni 2024 är det återigen val till Europaparlamentet. Sverige ska utse 21 ledamöter. Du som är betalande medlem i Kristdemokraterna har möjlighet att delta i medlemsomröstningen gällande kandidaterna till EU-valsedeln för Kristdemokraterna. Bland kandidaterna återfinns ett helt gäng östgötar:

Staffan Danielsson, Linköping
    Max Dahlgren, Kinda
    Eva Moberg, Norrköping
    Máire Skogstjärna, Åtvidaberg
    Magnus Oscarsson, Ödeshög
    Daniel Franzén, Åtvidaberg
    Joel Edoff, Grebo
    Roland Djerf, Linköping
    Torbjörn Nibelius, Linköping

MedlemsomröstningFör att delta, rösta, i medlemsomröstningen klickar du på nedanstående länk (eller kopiera den och klistra in i din webb-läsare).https://medlemsomrostning.kd.nuDu loggar in och identifierar dig på denna länk med mobilt BankID som är kopplat till ditt medlemskap i Kristdemokraterna.Medlemsomröstningen inleds torsdag 25 maj och avslutas söndag 25 juni.Medlemsomröstningen är rådgivande och är en av de faktorer som nomineringskommittén har som grund för att lägga sitt förslag till valsedel för Kristdemokraterna inför nästa års EP-val. Slutlig valsedel fastställs vid partifullmäktige den 6 oktober.