• Sökes: valarbetare för KD i Östergötland

Vill du vara med och bidra till valvinst för Kristdemokraterna i Östergötland? Då borde du söka tjänsten som valarbetare! Kristdemokraterna i Östergötland söker två valarbetare till valrörelsen inför EU-valet (9 juni 2024). Tjänsten är en tidsbegränsad hel/deltidsanställning med varierande arbetstider.

Dina arbetsuppgifter
    Som valarbetare ska du bidra till en framgångsrik valrörelse för EU-valet. Du stöttar distriktets valombudsman och de tretton partiavdelningarna i Östergötland med allehanda verksamheter i kampanjandet. Du kommer att arbeta med att sprida information om vår politik. De primära arbetsuppgifterna är att dela ut material, vara med och arrangera politiska evenemang, prata med våra väljare om Kristdemokraternas politik, stå i valstugor, lappa brevlådor med mera. Du hjälper till att bevaka sociala medier samt göra inlägg på sociala medier. Du kommer att jobba i grupp tillsammans med andra valarbetare och/eller volontärer i partiet. Oregelbunden arbetstid samt helgjobb är en del av jobbet. Du ska tycka om högt tempo och vara okej med att arbeta utomhus i varierande väder.

Dina kvalifikationer
    Vi söker dig som delar de kristdemokratiska värderingarna. I ditt utåtriktade arbete är du väl medveten om att du alltid representerar partiet. Det är viktigt att du kan hantera människor på ett bra sätt och att du är duktig på att kommunicera. Då du kommer att åka runt i länet är B-körkort och tillgång till bil ett krav. Du är en van användare av sociala medier. Erfarenhet med Instagram samt Canva är ett plus.

Dina personliga egenskaper
    Du är en aktiv och positiv inställd person som gärna ställer upp för att hjälpa andra. Du tar eget initiativ och kan arbeta både självständigt och i grupp.

Tjänsten
    Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på cirka en månad fram till 12 juni 2024. Tjänstgöringsgraden och tillträde efter överenskommelse. Arbetstiderna kan komma att innefatta en del kvällar och helger så du måste kunna vara flexibel.

Tycker du att jobbet låter spännande? Välkommen att skicka ditt CV och ditt personliga brev till ostergotland@kristdemokraterna.se. Vi intervjuar löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor eller intresse
    Kontakta valombudsman Annelie Noort, annelie.noort@kristdemokraterna.se, 076-5518996.