• Vårstämma, Lars Adaktusson och Landstingskandidater 2014

Så har ytterligare en Vårstämma gått och och passerat. Ett härligt kristdemokratiskt gäng fyllde hela Kommunfullmäktigesalen i Norrköping för att bland annat fastställa handlingsprogram och landstingsvalsedlarna för våra 5 valkretsar i Östergötland. Listorna kommer upp så småningom här på hemsidan. Så länge får ni se bilder på toppkandidaterna tillsammans med bilder från dagen som gick.

bild 3
    Eva-Britt Sjöberg, oppositionsråd för KD i Norrköping och nu 1:e vice ordförande i Distriktsstyrelsen i KD Östergötland hälsar välkomna och gläds åt att se kommunfullmäktigesalen helt prydd av krisdemokrater.

bild 4

Även Distriktsordförande Magnus Oscarsson välkomnade alla till stämman och tillsammans med valberedningens Jan Widmark valdes funktionärer till stämman.

bild 5

Efter alla förhandlingar och god lunch var det dags för Lars Adaktusson att äntra podiet. Han talade om hjärtefrågorna kring mänskliga fri- och rättigheter som han vill driva i Europaparlamentet.

_bild 1

Här diskuteras EU-politik och politikens gränser. Unionen behöver påminnas om subsidiaritetsprincipen och präglas av kristdemokratiska värderingar.

_bild 2

Två glada herrar; Magnus Oscarsson tillsammans med Lars Adaktusson.

bild 2

Lars tackades med en lokalproducerad gåva, miljövänligt givetvis. Choklad från Chocolateriet i Kolmården och rapsolja och honung från Vikbolandet.

_bild 3

Dessa personer toppar valsedlarna till Landstingsvalet 2014. Fr.v: Anders Eksmo, Lena Käcker Johansson, Torgil Slatte, Pernilla Claar Johansson, Per Larsson och Monica Holtstad Sandberg.
    Grattis! Ni kommer göra ett suveränt arbete i Landstinget i Östergötland!