Nyhetsbrev vecka 20

Hej!

Valet till Europaparlamentet har helt stått i fokus den gångna veckan. Opinionsmätningarna fortsätter att visa positiva siffror för Kristdemokraterna, och i veckan kom också en ny förtroendemätning för partiledarna som återigen visade att Ebba Busch Thor är den mest populära partiledaren! Nu gäller det att vid sidan av det löpande vardagsarbetet lägga i en ännu högre växel den sista veckan fram till valdagen nästa söndag, så att inte bara opinionsmätningar utan även valresultatet blir riktigt positivt! Men, trots europeisk valrörelse, har en del regionpolitiska aktiviteter också hunnits med, och de kommer här i en kort resumé i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 19

Hej!

Det är måndag morgon och det är hög tid att summera den gångna veckan i regionpolitiken. Veckan som gick var också den första riktiga valrörelseveckan inför valet till Europaparlamentet 26 maj. För egen del har det blivit några pass i Kristdemokraternas valstuga på Trädgårdstorget i Linköping och ett par kvällar med utdelningskampanj i bostadsområden. Kristdemokraterna har fina siffror i opinionsmätningarna, och de ger verkligen inspiration att lägga i en högre växel de två återstående veckorna, för att se till att det också blir ett riktigt bra valresultat! Men, nu åter till veckan som gått i regionpolitiken i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 18

Hej!

En ovanlig vecka går mot sitt slut. Med valborgsfirande och helgdag mitt i veckan, känns det nästan som att vi klarat av två veckor med två måndagar den här veckan! Men, i själva verket har den uppdelade veckan resulterat i något färre sammanträden och andra aktiviteter. Men, det som hänt, ska jag kort skildra i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 16-17

Hej!

Efter påsklov för nyhetsbrevet är det nu dags att författa ett dubbelnummer för att spegla två veckors aktiviteter i regionpolitiken. Opinionssiffrorna för Kristdemokraterna fortsätter att stiga, många nya medlemmar deltar i olika partiaktiviteter och solen har gett härligt vår- och försommarväder den senaste tiden. Och en hel del har hänt på regionfronten. Något av det kommer här nedan i några stycken. Trevlig läsning!