Nyhetsbrev vecka 11

Hej!

Det är söndag kväll och fortfarande ljust ute när jag skriver dessa rader. En solig söndagseftermiddag som ger en stark indikation att våren är i antågande! I veckan har Kristdemokraterna gått fortsatt starkt i opinionsmätningarna, med den högsta noteringen hos Sifo på sjutton år (9,4 procent). Jag hade också glädjen att i måndags vara med på medlemsmingel för Kristdemokraterna i Linköping, där många nya medlemmar kom för att lära känna varandra och oss som varit med lite längre. På den regionpolitiska fronten har också en hel del hunnits med, och här kommer en liten sammanfattning i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 10

Hej!

Det är söndag, solen skiner och i dagens opinionsmätning från Demoskop får Kristdemokraterna hela 10,6 procent! En opinionsmätning är alltid bara en opinionsmätning, men det är minst sagt uppmuntrande för alla oss som arbetar för Kristdemokraterna! Ännu en innehållsrik vecka i regionpolitiken har klarats av, och här kommer en kort resumé i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 9

Hej!

Det är söndag förmiddag första söndagen i mars och i Dalarna åker 16~000 skidåkare Vasaloppet. Här i Linköping regnar det med full kraft från en grå himmel… Då är det lika bra att så slig ned i köket, slå på P2 Klassiskt i bakgrunden och författa veckans nyhetsbrev. Att se tillbaka på den gångna veckan som kristdemokrat i regionpolitiken är betydligt mer upplyftande! Trevlig läsning!

Nyhetsbrev vecka 8

Hej!

Nästan hundra nya medlemmar har Kristdemokraterna i Östergötland fått sedan årsskiftet! Och i hela Sverige handlar det om drygt 3000 nya medlemmar från 1 januari 2019 och fram tills i fredags, då jag fick hjälp att plocka fram siffrorna. Sedan dess har det säkert droppat in några till… Två opinionsmätningar den senaste veckan har gett Kristdemokraterna nio procent! Det är helt klart spännande tider för vårt parti! Den gångna veckan i regionpolitiken har, med tanke på att det varit sportlov, haft en lite lugnare prägel en normalt. Några aktiviteter har dock hunnits med, som jag ska försöka berätta lite om i veckans nyhetsbrev. Trevlig läsning!