• Maria Bohman toppar kommunlistan 2014

Årsmötet för Kristdemokraterna i Sundbyberg har beslutat att Maria Bohman ska toppa listan till kommunfullmäktige i 2014 års val. Hon har under den senaste mandatperioden varit kommunalråd med ansvar för äldrefrågor. Under perioden har vi genomfört flera förändringar för de äldre.

– Jag kom direkt från det privata näringslivet efter valet 2010 och började arbeta som kommunalråd för Kristdemokraterna, säger Maria Bohman. Jag är van vid att arbeta i branscher där det gäller att uppfylla högt ställda förväntningar och att man ska kunna leverera till kunderna – annars får man gå, fortsätter Maria Bohman. Något som politiker också bör ha som ledstjärna! Vi verkar på uppdrag av sundbybergarna!

– I Sundbyberg kan man numera välja hemtjänst, ersättningen har höjts, all personal har utbildats i bemötande, flera nya mindre äldreboenden har påbörjats och de äldre har fått bättre mat och en något hemtrevligare boendemiljö, konstaterar Maria Bohman. Några steg på vägen men mycket återstår!!!

– Den största utmaningen var att få ordning på äldrenämndens ekonomi, vilket vi nu har lyckats med. Men det finns andra områden i Sundbyberg där invånarna vill få bättre valuta för sina skattekronor, t ex skolan, och därför ställer jag nu upp ännu en mandatperiod, avslutar Maria Bohman.