• Kristdemokraterna i Uppsala presenterar förslag till riksdagslista

Idag presenterar nomineringskommittén sitt förslag till riksdagslista i Uppsala. Nomineringskommittén föreslår att riksdagslistan toppas av partiledare Ebba Busch Thor som förstanamn och riksdagsledamot Mikael Oscarsson som andranamn. Ebba Busch Thor föreslås som förstanamn på flertalet listor över hela landet och har nu fått förtroendet att även stå högst upp på Uppsalas riksdagslista.

– Vi är glada att Ebba Busch Thor toppar riksdagslistan i länet följt av vår nuvarande riksdagsledamot Mikael Oscarsson. Både Ebba Busch Thor och Mikael Oscarsson är mycket starka kandidater med ett grundmurat stöd i länet. Vi ser därför goda möjligheter att de båda blir invalda i riksdagen, säger nomineringskommitténs ordförande Jonas Segersam.

Riksdagslistan kommer att fastställas under nomineringsstämman den 20 januari efter att ombud i demokratisk anda fattat beslut över listans slutgiltiga form.