• 2012-02-20 Årsmöte med Maria Larsson

Årsmötet hölls på Arbetsmarknadsenheten i Vaggeryd och inledningsvis berättade dess chef Kristin Stark om AME’s verksamhet.

Barn och äldreminister Maria Larsson berättade om KD:s fokusområde ”Barns och ungas uppväxtvillkor” och arbetet med dessa frågor inom KD och socialdepartementet. Innehållet i den familjepolitiska gruppens rapport ”Tid för familjen” presenterades. Efter föredraget hölls en frågestund.
    Ester Ottosson medverkade med sång och fiolmusik tillsammans med avdelningens ordförande Jenny Larsen.
    Vid årsmötesförhandlingarna som leddes av Gunnel Elg gjordes följande val:
    Årsmötet beslutade att antalet ledamöter i styrelsen ska vara sju  ordinarie och två  ersättare. Jenny Larsen omvaldes till ordförande, Maritha Bengtsson till vice ordförande. Till övriga ledamöter i styrelsen omvaldes på två år Stefan Ottosson och Gunnel Elg. På ett år omvaldes Sofia Isaksson och nyvaldes Stefan Aronsson och Hanna Sandén. Som ersättare på ett  år omvaldes Lars Kinderbäck och nyvaldes David Isaksson
    Till gruppledare i kommunfullmäktige omvaldes Stefan Ottosson med Gunnel Elg som ersättare.
    Foto: Marianne Andersson
    20120301_101613_0.jpg