GOD JUL! MEN…
    ALLA KAN INTE FIRA JUL
    För många känns julen särskilt viktig i år eftersom den sprider hopp i en annars tuff tid.
    Förra året planerade en miljon svenskar att ta med familjen till kyrkan för att fira advent. Det är inte möjligt i år på grund av pandemin. Andra, som inte besöker kyrkor under jul, känner ändå förtvivlan över att inte få uppleva den gemenskap som det innebär att samla nära och kära för ett traditionellt julfirande.
    Samtidigt är vi tacksamma över att leva i ett land där man kan fira jul. Religionsförföljelsen är omfattande, och förföljelsen av kristna förvärras. Särskilt allvarligt är det i Mellanöstern, Nordafrika och delar av Asien.
    Det finns snart inga kristna värderingar, ingen kristen kultur och inga kristna kvar i Mellanöstern om vi inte gör mer för att stoppa förföljelsen. Sverige behöver göra mer.
    Sverige behöver en ny regering. En regering som är beredd att försvara religionsfriheten tills den dagen kristna tryggt kan fira jul – i såväl Stepanakert som i Södertälje.
    Tänd ett ljus för de som inte kan fira jul.
    Gå med i KD!

KD.nu/blimedlem