• Hurra!

Hurra! KD har högre förtroende än sossarna inom sjukvård och äldreomsorg. Det är kanske inte så konstigt. Vi går till val på att genomföra århundradets vårdreform, där regionernas sjukvårdsansvar flyttas till staten på samma sätt som tidigare skett i våra grannländer; Norge och Danmark.
    Vårt vårdsystem är från 1862 och står inte upp mot dagens verklighet. Det leder bland annat till långa vårdköer. Mycket långa. Just nu har 180 000 personer väntat olagligt länge på den vård de har rätt till.
    Enligt Demoskop har vi nu det högsta förtroendet av alla partier både när det gäller sjukvård och när det gäller äldreomsorg. 22 procent anger att vi har bäst vårdpolitik mot 20 procent för S. Och 21 procent säger att vi är bäst på äldreomsorg mot 18 procent för S. Och då ska du komma ihåg att S fortfarande är betydligt större än oss, men att vi jobbar på det också.
    Vi är garanten för att Sverige äntligen får ett modernt sjukvårdssystem. Vi sätter patienter och äldre först. Vi är alltid garanten för att det viktigaste prioriteras först och det mindre viktiga läggs åt sidan.

Gå med i KD!

KD.nu/kd211207