• Många av våra poliser gör just nu ett fantastiskt jobb …

Många av våra poliser gör just nu ett fantastiskt jobb med att hålla våra gator och torg trygga istället för att tillbringa jul- och nyårshelgerna med nära och kära. Stort tack för era insatser!
    Jul- och nyårshelgerna är hårt belastande för polisen. Arbetspassen fylls av ingripanden vid fylla och misshandel, samtidigt som trafikolyckor och bostadsinbrotten ökar.
    Polisen är under ett högt tryck och särskilt under storhelger. Vi vill se fler poliser, och de ska ha resurser att förebygga, förhindra och ingripa mot brott. När människor utsätts för våldsbrott, rån, sexuella trakasserier eller inbrott i sitt hem måste rättsväsendet agera. Och vi ska alltid stå på brottsoffrets sida.
    Polisen behöver stora resurstillskott för att kunna anställa fler poliser. För att behålla erfarna poliser och attrahera fler nya poliser till yrket behöver polislönerna höjas. En ansvarsfull satsning på Polismyndigheten måste förenas med förstärkningar av hela rättsväsendet. Därför behöver även Åklagarmyndigheten, Sveriges Domstolar, Kriminalvården och Tullverket mer resurser.

GÅ MED I KD!