• Våra hjärtan klappar för äldrefrågor!

Våra hjärtan klappar för äldrefrågor och så har det varit länge. Det var Kristdemokraterna som en gång i tiden drev på för att Sverige skulle få en äldreminister, med samlat grepp runt äldrepolitikens många frågor. Det var viktigt då och det är viktigt nu. Vi upplever att det där samlade greppet saknas idag. Och så kan vi inte ha det.
    KD har länge utvecklat äldrepolitiken inom så spridda områden som hälsa, vård, omsorg, boende, mat, ekonomi, trygghet och kriminalitet. Sist men inte minst lyfter vi den ofrivilliga ensamhet som drabbar många äldre, inte minst under pandemin.
    Vår politikutveckling på äldreområdet har pågått sedan Alf Svenssons dagar. Han som var Sveriges yngsta partiledare när han tillträdde och äldsta när han slutade 31 år senare. Så mycket erfarenhet. I alliansregeringen var äldreministern kristdemokrat och många av våra lokalpolitiker tar ansvar för äldrefrågor, ofta vid sidan om sina vanliga jobb, på fritiden. Ebba Busch var äldrepolitiker i Uppsala innan hon blev partiledare.
    Om ditt hjärta också bultar för äldrefrågor behövs du i svensk politik framöver. Det finns mycket att göra och vi vill göra mer. Vi kristdemokrater smiter inte undan när det blir tufft. Vi vill utveckla äldreområdet så att fler vill jobba med äldre, inte minst inom vården och i äldreomsorgen. Vi vill att fler ska våga möta åldrandet med hopp och glädje.
    Gå med i KD!
    KD.nu/blimedlem