DU ÄR VÄRDEFULL

Din röst betyder något. Rösten du lägger i kommande val har betydelse. Din röst när du ropar från barrikaderna spelar roll, men även din knappt hörbara viskning på hjälp är av yttersta vikt. DU ÄR VÄRDEFULL. Du har ett unikt okränkbart värde som människa. Därför är jag politiker, därför är jag kristdemokrat.

Vad vill vi

Följ oss på Facebook

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Besök vår Facebook sida

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i KDSenior

Bli medlem!

Ordförande Bengt Hellström har ordet

Hej! Jag heter Bengt Hellström och är ordförande för KD Senior Stockholm stad och län. Vi i förbundet bevakar att löften från våra politiker infrias så att seniorerna ska vara trygga i stad och län, och att vården i alla dess delar fungerar väl.

Husläkare, hemsjukvård och geriatrik ska samverka i ett väl sammanhållet nätverk och tillgången till äldre psykiatrisk vård skall vara god.

Vi vill att det skall finnas särskilda seniormottagningar med bred kompetens i alla kommuner.

När vi människor möts, oavsett bakgrund , ålder och kön så ska vi bemöta varandra med respekt och omtanke. Det är ett signum för mig i mina grundläggande värderingar.

Som nybliven pensionär har jag fullt upp, och driver en hästgård med min familj.

Väl mött!

• Bengt Hellström
  • Ordförande KD Senior Stockholm stad och län

Följ oss på sociala medier