• Bli medlem

KD Köping har en bit över medlemmar och vi har ambitionen att fortsätta växa.

Det finns ingen officiell statistik över partiernas medlemssiffor i Köping men vi verkar vara Köpings näst största parti i antal medlemmar.
    Då och då inbjuder vi nya medlemmar till en utbildningskväll där vi presenterar vår vision för Köping och beskriver vår värdegrund.

• Som medlem får du följa vad som händer i framförallt Köpingspolitiken men även vad som är på gång i region och riksdag.
    • Som medlem är du också välkommen med på våra KPA-möten. Det är gruppmöten med våra ledamöter i Kommunfullmäktige och i nämnderna. Där får du en unik inblick i vad som är på gång i kommunens nämnder, i Kommunstyrelsen och i Fullmäktige. Vi får information och vi har en viktig dialog om hur våra ledamöter bör agera i respektive nämnd.
    • Som medlem är du välkommen till våra idégrupper som jobbar med politikutveckling.
    • Som medlem får du ett nyhetsbrev varje månad med påminnelseinbjudan till nästa KPA, idégruppsmöten och andra intressanta träffar samt inbjudan till medlemsfest samt partiavdelningens årsmöte som varje år äger rum i februari.
    • Som medlem får du också tillgång till vårt intranät KD Plus.

Engagera dig, var med och påverka utvecklingen av Köping.
    Tryck på knappen nedan och anmäl dig som medlem redan idag